autor: Dorota Drużko
Super szczegółowa powierzchnia terenu w Tom Clancy's H.A.W.X.
Firma Ubisoft poinformowała wczoraj, że jej wewnętrzny zespół deweloperski pracujący nad Tom Clancy's H.A.W.X. przygotowuje tereny w grze na podstawie zdjęć satelitarnych udostępnionych przez koncern GeoEye. Fotografie zostały wykonane w bardzo wysokiej rozdzielczości przez komercyjnego satelitę IKONOS.
Firma Ubisoft poinformowała wczoraj, że jej wewnętrzny zespół deweloperski pracujący nad Tom Clancy's H.A.W.X. przygotowuje tereny w grze na podstawie zdjęć satelitarnych udostępnionych przez koncern GeoEye. Fotografie zostały wykonane w bardzo wysokiej rozdzielczości przez komercyjnego satelitę IKONOS. Na co dzień są one wykorzystywane między innymi przez amerykański rząd do monitorowania środowiska i wykrywania stanów zagrożenia oraz znajdują zastosowanie w nawigacji satelitarnej.
Twórcy programu chcąc jak najlepiej przenieść "płaskie" zdjęcie na trójwymiarowe środowisko gry podjęli także współpracę z USGS (United States Geological Survey) - amerykańską agencją badawczą zajmującą się biologią, geografią, geologią i hydrologią oraz EROS (Earth Resources Observations and Science). W sumie w H.A.W.X. swoje powietrzne walki będziemy toczyć nad szesnastoma różnymi regionami wśród których znajdzie się między innymi Rio de Janeiro, Cape Canaveral i Środkowy Wschód. Ubisoft zapewnia, że powinniśmy spodziewać się naprawdę fotorealistycznej grafiki, aby się o tym przekonać pozostaje nam tylko czekać na premierę gry, czyli aż do przyszłego roku.