Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 maja 2012, 13:59

autor: Adrian Werner

Sukces Kickstartera kosmicznego symulatora Kinetic Void

Kolejny Kickstarter zakończył się sukcesem. Autorom symulatora kosmicznego Kinetic Void udało się zebrać ponad 66 tysięcy dolarów.

Lista kickstarterowych sukcesów właśnie wydłużyła się o kolejną pozycję. Jest nią ciekawy symulator kosmiczny zatytułowany Kinetic Void. Przez dłuższy czas wydawało się, że autorom nie uda się zebrać potrzebnych 60 tysięcy dolarów. Jeszcze na kilka godzin przed zakończeniem akcji brakowało kilkunastu tysięcy, ale ostatecznie przedsięwzięcie zakończyło się na 66 tys. dolarów.

Kinetic Void zaoferować ma olbrzymie możliwości rozbudowy i modyfikowania statków. Gracze będą mogli samodzielnie złożyć swoje jednostki z dziesiątek, a nawet setek małych części. Wszystkie one będą traktowane jako autonomiczne elementy, które w trakcie bitew mogą ulec zniszczeniu. Przykładowo, uszkodzenie silnika sprawi, że będziemy bezwładnie dryfowali w przestrzeni kosmicznej. Natomiast awaria jednego z generatorów energii odetnie zasilanie podłączonych do niego systemów, chyba, że przekierujemy do tego zadania inny generator.

Lotem rządzić będzie realistyczny silnik fizyczny. Zderzenia wywołają uszkodzenia i mogą sprawić, że stracimy panowanie nad statkiem. Natomiast jeśli wprawimy w ruch asteroidę, to może ona pomknąć np. w stronę stacji kosmicznej. Świat Kinetic Void zamieszkiwać będzie kilka frakcji i nasze działania wpłyną na stosunki z nimi. Przykładowo, jeśli zniszczymy bazę, to jej właściciele mogą potem na nas zapolować. Jednocześnie całe to uniwersum generowane będzie losowo przy każdym rozpoczęciu nowej gry. Autorzy nie zamierzają w niczym ograniczać swobody graczy. Będziemy mogli m.in. zająć się handlem, pobawić się w najemnika lub pirata czy dołączyć do oddziałów wojskowych. W trakcie rozgrywki otrzymamy możliwość pokierowania różnymi klasami statków, od małych myśliwców aż po olbrzymie niszczyciele. W większych jednostkach do naszych obowiązków należeć będzie m.in. zarządzanie załogą.

Sukces Kickstartera kosmicznego symulatora Kinetic Void - ilustracja #1

Gra zaoferuje dwa tryby sterowania. W pierwszym z nich kursorem wskażemy gdzie nasz statek ma polecieć. W każdej chwili możliwe będzie przejęcie bezpośredniej kontroli nad sterami. Nie zabraknie też wsparcia dla joysticków. Walka zapowiada się ciekawe, gdyż nie sprowadzi się jedynie do kierowania celownika na wroga. Na naszej jednostce można będzie zamontować boczne działa i wtedy otrzymamy starcia przypominające bitwy morskie, w których kluczem do zwycięstwa było odpowiednie manewrowanie statkiem.

Kinetic Void powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera zapowiadana jest na końcówkę tego roku. Gra zaoferuje tylko tryb dla pojedynczego gracza, ale w planach jest również stworzenie dodatku z rozgrywkami wieloosobowymi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej