Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2016, 10:50

autor: Adrian Werner

Subsiege – nadpływa RTS o bitwach futurystycznych okrętów podwodnych

Studio Icebird i firma Headup Games pracują nad strategią Subsiege. Gra połączy mechanikę RTS-a z elementami gatunku MOBA, pozwalając na dowodzenie niewielkimi grupami wyspecjalizowanych okrętów podwodnych, toczących wojnę o resztki surowców na Ziemi.

Firma Headup Games ogłosiła, że została wydawcą projektu Subsiege, czyli podwodnej strategii bitewnej, która ma połączyć mechanizmy gatunków RTS i MOBA. Produkcja powstaje w niemieckim studiu Icebird Studios i w planach jest wyłącznie wersja pecetowa. Premiera zaplanowana została na przyszły rok. Warto wspomnieć, że gra wcześniej funkcjonowała pod tytułem Submerged, ale musiał on zostać zmieniony, gdyż na rynek trafiła już inna pozycja z tą nazwą.

SUBSIEGE W SKRÓCIE:
  • Deweloper: Icebird Games
  • Wydawca: Headup Games
  • Gatunek: strategia
  • Platforma: PC
  • Data premiery: 2017 r.

Akcja toczyć się będzie w niedalekiej przyszłości, w jakiś czas po 2063 roku, kiedy to ludzkość wyczerpała wszystkie zasoby na każdym kontynencie. Ostatnim źródłem surowców na planecie stają się morskie głębiny. Nie starczy ich jednak dla wszystkich, więc szybko wybucha podwodna wojna, w której udział wezmą gracze.

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, Subsiege ma połączyć rozwiązania dwóch gatunków. Podczas starć gracze, niczym w klasycznych RTS-ach, będą budowali struktury gromadzące surowce i dowodzili grupą jednostek bojowych, aby za ich pomocą walczyć z innymi użytkownikami. Jednocześnie każdy okręt będzie niczym bohater w MOBA, czyli dysponować ma własnym uzbrojeniem, unikalnymi zdolnościami specjalnymi oraz indywidualnym drzewkiem rozwoju. Przed każdą rozgrywką wybierzemy zestaw statków z puli dostępnych i tylko je będziemy potem w stanie konstruować podczas meczów.

Kierowany przez nas oddział będzie zawierał tylko 5-10 okrętów, tak abyśmy mieli czas na pełne wykorzystanie możliwości każdej jednostki. Jednocześnie zabawę urozmaicą elementy survivalowe. Dno oceanu pełne będzie niebezpiecznych elementów, takich jak toksyczne koralowce czy potwory morskie. Co gorsza, każdy okręt posiadać ma ograniczone zasoby tlenu i konieczne będzie wydobycie potrzebnych surowców zanim zabraknie nam powietrza. Jedynym sposobem na uzupełnienie zapasów ma być zbieranie zbiorników z wraków wrogich statków.

Subsiege zaoferuje kampanię fabularną, tryb kooperacyjny oraz potyczki PvP, w których udział weźmie maksymalnie szesnastu graczy jednocześnie. Uniwersum multiplayer będzie stałym sieciowym światem i ma on ulegać ciągłym zmianom na skutek działań graczy.

Warto na koniec wspomnieć, że zanim autorzy znaleźli wydawcę, produkcja Subsiege finansowana była głównie z środków, jakie uzyskano w programie Unreal Dev Grant, w ramach którego firma Epic Games wspiera najbardziej obiecujące projekty małych zespołów korzystających z jej silnika.

  1. Subsiege – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej