autor: Bartosz Świątek
Studio współodpowiedzialne za Bloodborne traci kolejnego producenta
Masami Yamamoto – producent, który pracował m.in. nad Bloodborne i Soul Sacrifice – opuścił zespół deweloperski Sony Japan Studio. To kolejna doświadczona osoba, która w ostatnim czasie rozstała się z japońską firmą.
W SKRÓCIE:
- z zespołu Sony Japan Studio odszedł kolejny deweloper – Masami Yamamoto;
- Japończyk pracował dla Sony Group ponad 25 lat i był producentem m.in. Bloodborne, Tokyo Jungle oraz Soul Sacrifice.
Wygląda na to, że „reorganizacja” studia Sony Japan trwa w najlepsze. Wspomniany zespół opuścił kolejny utytułowany deweloper – mowa o Masamim Yamamoto, czyli producencie m.in. Bloodborne, Tokyo Jungle czy Soul Sacrifice. Jest to kolejna po Masaakim Yamagiwie i Ryo Sogabe osoba, która odeszła z japońskiej firmy.
Yamamoto opuścił Sony Japan Studio 28 lutego, ale poinformował o tym dopiero teraz. Wszystko wskazuje na to, że rozstanie przebiegło w pokojowej atmosferze. Deweloper podziękował firmie za 25 lat współpracy i odnotował, że teraz będzie mógł tworzyć produkcje dedykowane dowolnej platformie.
Trochę się spóźniłem, ale mam przyjemność ogłosić, że z dniem 28 lutego zrezygnowałem z pracy w SIE Japan Studio. Pracowałem dla Sony Group przez 25 lat, włączając w to moją poprzednią pracę w SME i byłem bardzo szczęśliwy pracując jako twórca gier first party. Chciałbym podziękować wszystkim za wsparcie. Och, no i od teraz mogę robić gry na każdą PF (platformę - przyp. red.)... to takie dziwne uczucie! – czytamy w tweecie.
Warto odnotować, że według wcześniejszych doniesień główną przyczyną zwolnień (a w konsekwencji także odejść) z Sony Japan Studio ma być brak wiary obecnego prezesa Sony Interactive Entertainment – Jima Ryana – w gry tworzone przez japońskie zespoły. Tytuły te mają nie przynosić wystarczających zysków.
Nie wiadomo, czym Masami Yamamoto się teraz zajmie. Niektórzy spekulują, że może dołączyć do firmy założonej przez innych byłych pracowników SIE – Bokeh Game Studio.
- Recenzja gry Bloodborne - From Software dobre gry ma we krwi
- Bloodborne – poradnik
- Bloodborne – strona oficjalna