autor: Michał Kułakowski
Studio Obsidian Entertainment zabiera nas w darmową podróż na Tatooine
Studio Obsidian Entertainment opublikowało za darmo interaktywne demo technologiczne, prezentujące umiejętności zespołu w pracy z silnikiem Unreal Engine 4. Ze szczegółami odtwarza ono port Mos Eisley na planecie Tatooine, który jest świetnie znany z sagi Star Wars.
W ramach eksperymentu studio Obsidian Entertainment opublikowało właśnie darmowe demo graficzne, zbudowane na podstawie silnika Unreal Engine 4, w którym przenosimy się do interaktywnej wersji portu Mos Eisley na planecie Tatooine, znanego z sagi Gwiezdnych Wojen. Gracze mogą swobodnie zwiedzać obszerną lokację, zawierającą znajome krajobrazy, a także sławne statki kosmiczne, takie jak Sokół Millenium. Twórcy projektu są dumni ze swojego dzieła i zwracają uwagę na liczbę szczegółów oraz detali, które znalazły się w jego udostępnionej wersji.
Szefem projektu jest Jason Lewis, starszy artysta środowiskowy w Obsidian, który w wolnym czasie zaczął od podstaw budować trójwymiarową replikę Sokoła Millenium. Ponieważ nie miał wcześniej doświadczenia z silnikiem Unreal Engine 4 uznał, że będzie mógł się z nim łatwo zapoznać, wykorzystując do tego przygotowywany statek. W krótkim czasie zaczął budować dla niego także hangar oraz kolejne pomieszczenia, orientując się, że początkowo nieskomplikowany pomysł przerasta jego siły. Do pomocy zachęcił więc kolegów z studia, którzy podobnie jak on byli fanami Wojen Gwiezdnych. Ostatecznie nad całością pracowało siedemnaście osób, w tym graficy, designerzy poziomów oraz specjaliści od oświetlenia. Wszystkie modele zostały zbudowane od podstaw w programie 3ds Max. Ponieważ wśród twórców nie było projektantów lub animatorów postaci, w demie spotkamy jedynie kilka droidów. Szczegóły dotyczące procesu powstawania mapy, a także wskazówki Lewisa dla początkujących artystów środowiskowych, znalazły się w obszernym wywiadzie, który znajdziemy tutaj. Autorzy pracują także nad kolejną wersją dema, przeznaczoną dla gogli VR.
Ściągnij demo Star Wars studia Obsidian
Głównym celem zespołu stało się przetestowanie jak wysoki poziom detali w kompleksowym otoczeniu wpływa na działanie współczesnych pecetów. Eksperyment pozwolił im również zrozumieć, co muszą zrobić, by gra korzystająca z Unreal Engine 4 działała z akceptowalną wydajnością na większości komputerów. Doświadczenie to przyda się autorom w pracach nad przyszłymi projektami. Nie oznacza to jednak, że już w tej chwili planują tytuł oparty na nowym silniku. Tym bardziej mało prawdopodobne jest, by zajęli się nową grą ze Star Wars w tytule. Ale projekt pozwala nam przekonać się jak potencjalnie wyglądałaby ona, gdyby wyłączne prawa do produkcji tytułów w uniwersum nie trafiły do studiów należących do Electronic Arts.