futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 18 września 2021, 10:42

Steam Deck w kolejnym przecieku; tak wygląda interfejs

Konsola Steam Deck przyniesie ze sobą zupełnie nowy interfejs. Jak będzie on wyglądał na urządzeniach z zainstalowanym Windowsem, pokazują screeny, które zamieścił Pavel Djundik (twórca SteamDB).

Valve wysłało już zestawy deweloperskie Steam Decka do wybranych twórców, z których część najwyraźniej nie wykazała się dyskrecją Dzięki temu możemy zobaczyć interfejs nowej konsoli w całej okazałości. Zdjęcia przesłał Pavel Djundik, czyli twórca serwisu SteamDB.

Nie jest to pierwsza okazja do zobaczenia nowego UI, ale dotychczas niemal wszyscy musieli zadowolić się oficjalnymi grafikami. Trzeba też pamiętać, że Steam Deck ukaże się w grudniu 2021 roku i do tego czasu Valve może wprowadzić dalsze zmiany. Sam interfejs nie różni się zbytnio od tego znanego z komputerów osobistych, choć da się dostrzec pewne usprawnienia. Ponadto, rzecz jasna, sklep platformy jest jeszcze niedostępny

Wypada jednak dodać, że screeny dołączone do wpisu nie zostały zrobione na Steam Decku. Jak donosi Pavel Djundik, konsekwencją udostępnienia zestawów deweloperskich konsoli był wyciek obrazu SteamOS3, czyli nowej wersji systemu operacyjnego Valve. Część osób spróbowała zainstalować go na innych konsolach przenośnych z Windowsem. To właśnie na tych urządzeniach zrobiono zrzuty ekranu.

Wypada przypomnieć, że część zmian szykowanych dla Steam Decka trafi też do pecetowego klienta Steama. Jeszcze w lipcu Valve potwierdziło plany usunięcia starego trybu Big Picture (stworzonego z myślą o graniu na telewizorze z użyciem pada), który zostanie zastąpiony przez opcjonalny, konsolowy interfejs. Tak więc screeny Djundika to raczej teaser tego, co zobaczymy na PC, a nie na ekranie Steam Decka. Oczywiście zakładając, że jest to prawdziwy przeciek – tradycyjnie przypominamy, by nie dowierzać nieoficjalnym informacjom, nawet jeśli pochodzą ze względnie wiarygodnych źródeł.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej