Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 września 2024, 22:40

autor: Maciej Gaffke

Starożytność z Civilization 7 w szczegółach. Firaxis zaprezentowało drogi dziedzictwa i sporo zmian względem Civilization 6

Twórcy Sid Meier’s Civilization 7 zaprezentowali nam epokę starożytności w trakcie ponad 2-godzinnego streamu. Dowiedzieliśmy się więcej o tzw. „drogach dziedzictwa”.

Źródło fot. Firaxis Games
i

Zgodnie z zapowiedzią twórców Sid Meier’s Civilization 7, dziś odbył się pierwszy pokaz w ramach serii Civ Streams, która ma nam objaśnić szczegóły nadchodzącej odsłony bardzo popularnego cyklu turowych strategii. Na razie dowiedzieliśmy się więcej o starożytnych czasach i poznaliśmy dokładniej 6 dominujących w tym okresie cywilizacji.

W bardzo obszernym materiale autorzy skoncentrowali się na wielu kwestiach. Poniżej przybliżyłem najważniejsze; pozostałe możecie sprawdzić w udostępnionym filmie (powyżej) lub w opublikowanej przez studio Firaxis Games wiadomości.

Na początku wspomnijmy, że do wcześniej ujawnionych cywilizacji, którymi rozpoczniemy zabawę w erze starożytności, dołączyła Grecja (po prostu nie mogło jej zabraknąć). W erze eksploracji pojawiło się z kolei indiańskie plemię Szaunisów z Ameryki Północnej. Przypomnijmy, że trzecią epoką jest współczesność.

Najważniejszym elementem nowej „Civki” będą właśnie tzw. epoki. Lider naszej cywilizacji, którym kierujemy w każdej z nich, może podążać przez nie różnymi „drogami dziedzictwa”, zależnymi od toku rozgrywki. Jak ta mechanika będzie wyglądała, świetnie pokazuje poniższa grafika z oficjalnej strony.

„Droga dziedzictwa" w Civilization 7Firaxis Games.

  1. Kiedy zakończy się pierwsza epoka, zgromadzone punkty dziedzictwa będziemy musieli zainwestować w nowe wyposażenie, jednocześnie wybierając wybrać cywilizację, którą chcemy rozwijać jako następną.
  2. Niektóre wyjątkowe budowle wzniesione np. w starożytności da się przenieść do kolejnej epoki. Dotyczy to też tradycji.
  3. Kiedy teren jest zalesiony, podmokły czy nierówny, jednostka kończy swój ruch. Chyba że ma zdolność pozwalającą pokonać te przeszkody.
  4. Poszczególne osady mogą skupić się na danej profesji, np. na rolnictwie, górnictwie czy handlu. W ten sposób mają dostarczać towary do większych ośrodków.
  5. Tzw. wielkie osobistości będą wyznaczone osobno dla każdej cywilizacji (w Civilization VI trzeba było się o nie ścigać).
  6. Twórcy wprowadzą mechanikę o nazwie „Zmęczenie wojenne”. Jak mówi nazwa, mieszkańcy mogą odczuć trudy konfliktu zbrojnego.
  7. Każda cywilizacja będzie miała swój „cud”, który odblokujemy poprzez rozwój drzewka umiejętności.
  8. Podobnie jak w Civilization V i VI, rozgrywkę poszczególnymi nacjami umilać mają unikalne motywy muzyczne. Niektóre z nich mogliśmy usłyszeć podczas dzisiejszej prezentacji.
  9. Drogi między miastami o określonej odległości będą powstawać automatycznie.
  10. Do gry trafi nowa jednostka: dowódcy armii. Będą oni posiadali zróżnicowane drzewka rozwoju, związane np. z logistyką czy przywództwem.
  11. W „siódemce” zabraknie eurek i inspiracji przyspieszających opracowywanie poszczególnych technologii oraz idei. Wprawdzie pojawi się element zbliżony do tego, ale nie przyniesie żadnych korzyści. Zamiast tego otrzymamy questy z nagrodami.

Kolejne detale, związane z epoką eksploracji, twórcy ujawnią nam w drugim Civ Streamie. Musimy jeszcze poczekać na termin, w którym się on odbędzie.

Premiera Sid Meier’s Civilization VII nastąpi 11 lutego 2025 roku na PC, PS4, PS5 oraz XOne, XSX/S oraz Switchu.

  1. Sid Meier’s Civilization 7 – oficjalna strona

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej