Stardock kontynuuje naprawianie Elemental: War of Magic
Firma Stardock Entertainment, odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek jednej z najbardziej zabugowanych gier ostatnich miesięcy – konkretnie turowej strategii Elemental: War of Magic – nie zamierza rezygnować z walki o lepszą przyszłość swojego dzieła. Czy pomoże jej w tym Derek Paxton, znany z prac nad modyfikacją Fall from Heaven do Civilization IV, dodatkiem Beyond the Sword i Civilization V?
Firma Stardock Entertainment, odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek jednej z najbardziej zabugowanych gier ostatnich miesięcy – konkretnie turowej strategii Elemental: War of Magic – nie zamierza rezygnować z walki o lepszą przyszłość swojego dzieła. Czy pomoże jej w tym Derek Paxton, znany z prac nad modyfikacją Fall from Heaven do Civilization IV, dodatkiem Beyond the Sword i Civilization V?
Z informacji przekazanych przez Stardock wynika, że Paxtonowi, niezwykle zadowolonemu z faktu nawiązania współpracy, zaproponowano objęcie stanowiska starszego producenta. Projektant, znany szerzej ze swej działalności na scenie marki Civilization, będzie nadzorować produkcję kolejnych aktualizacji oraz dodatków do Elemental: War of Magic.
Radości nie kryje również Brad Wardell, prezes Stardocka. Jest on pewien, że wiedza Dereka Paxtona w zakresie kreowania gier strategicznych pozwoli mu lepiej zrozumieć potrzeby osób grających w Elementala. Według głównego producenta gry nie bez znaczenia jest również bogate doświadczenie zawodowe Paxtona niezwiązane bezpośrednio z branżą gier (pełnił on rolę kierownika kilku sporych projektów).
Pierwsze zadanie Paxtona związane będzie z łatką 1.1, nad która prace prowadzone są już od pewnego czasu (ostatnia aktualizacja – 1.09E – wzbogaciła Elementala o zapowiadany od chwili debiutu tryb rozgrywki wieloosobowej). Według ostatnich wieści, ujrzy ona światło dzienne jeszcze w październiku, choć twórcy nie mogą wykluczyć przesunięcia publikacji na listopad. Patch wprowadzi zmiany m.in. w kontekście magii, gromadzenia many, technologii i wielu innych elementów gry. Warto przy tym odnotować, że być może już niebawem część graczy otrzyma możliwość wzięcia udziału w beta testach aktualizacji 1.1.
Następnie Paxton weźmie udział w produkcji pierwszego obszernego rozszerzenia do Elemental: War of Magic. W związku z faktem, że premiera dodatku to zapewne dosyć odległa śpiewka, na pierwsze konkrety w jego sprawie będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
Katastrofalny debiut Elemental: War of Magic był jednym z najgorętszych tematów ostatnich miesięcy. Uznana firma, jaką jest Stardock, wypuściła na rynek grę, którą sam Wardell uznał za nieukończoną. Nie spotkało się to z pozytywnym odzewem ze strony fanów, którzy nie zważając na dotychczasową, godną uznania działalność Stardocka, postawili na jawną krytykę producenta i wydawcy. Czarę goryczy przelała nieprzemyślana reakcja Wardella, który napiętnował negatywnie nastawionych odbiorców. Za swoje słowa co prawda przeprosił (co zostało uznane za przejaw wielkiej skruchy), jednakże niesmak pozostał. Niestety, problemy z Elementalem przełożyły się na mniejszą sprzedaż, a w efekcie konieczność zwolnienia części załogi Stardocka pracującej nad grą. Jak przyznał Wardell, były to pierwsze zwolnienia w firmie od 1998 roku.