Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2024, 11:09

Stardew Valley 1.6 nie wymsknie się poza 2024 rok. Twórca zaleca rozpoczęcie gry od nowa

Stardew Valley otrzyma aktualizację 1.6 w tym roku, najpierw na PC, a niedługo później na konsolach i urządzeniach mobilnych. Twórca doradził przy tym, że lepiej będzie zacząć zabawę na nowym pliku zapisu.

Źródło fot. Concerned Ape.
i

Eric „ConcernedApe” Barone powoli kończy prace nad kolejną (i na pewno „ostatnią”) aktualizacją swojego dzieła. Twórca Stardew Valley zalecił zawczasu, by gracze zaczęli zabawę zupełnie od nowa po debiucie wersji 1.6.

Amerykanin donosił już, że uaktualnienie nieco się rozrosło w porównaniu do tego, co w zeszłym roku planował udostępnić fanom SV. Przypomnijmy: aktualizacja 1.6 miała być tylko małym pakietem różnorakich poprawek dla moderów. Tymczasem doszło do tego, że po zamieszczeniu przez Barone’a listy zmian fani „zarzucili” twórcy, że się przepracowuje.

Na szczęście dodawanie zawartości nowej aktualizacji twórca ma już za sobą – teraz zostało mu już „tylko” poprawienie całości. Oraz, rzecz jasna, odpowiadanie na pytania fanów, którzy mimo zatroskania o zdrowie dewelopera nie wahają się wypytywać go o szczegóły wersji 1.6

Jedno z pytań dotyczyło plików zapisu, a mianowicie – czy będzie sens kontynuować dotychczasową rozgrywkę po wyjściu patcha. Barone zapewnił, że większość zawartości aktualizacji 1.6 będzie dostępna bez zaczynania gry od nowa, ale i tak zachęca do stworzenia świeżego pliku zapisu, by „zobaczyć wszystko w kontekście” (via serwis X).

Twórca potwierdził też, że uaktualnienie trafi najpierw na pecety, lecz gracze bawiący się w Stardew Valley konsolach lub urządzeniach mobilnych nie będą musieli czekać znacznie dłużej. Barone nie był gotów podać dokładnej daty premiery, aczkolwiek zapewnił, że aktualizacja 1.6 trafi do graczy w 2024 roku.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. Stardew Valley – poradnik do gry

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej