autor: Maciej Myrcha
Starcraft: Ghost opóźniony, co ze studiem Nihilistic?
Starcraft. Gra, która podbiła serca dziesiątek, jeśli nie setek tysięcy graczy na całym świecie. RTS, w który można grać praktycznie bez końca, opracowując nowe taktyki i konfrontując je z "bezmyślnym" AI lub też z żywymy przeciwnikiem po drugiej stronie kabla. W końcu gra, na której kontynuację posiadacze PCtów chyba się nie doczekają. Szczęście to spotka natomiast konsolowców, pod postacią Starcraft: Ghost. Pytanie tylko kiedy?
Starcraft. Gra, która podbiła serca dziesiątek, jeśli nie setek tysięcy graczy na całym świecie. RTS, w który można grać praktycznie bez końca, opracowując nowe taktyki i konfrontując je z "bezmyślnym" AI lub też z żywymy przeciwnikiem po drugiej stronie kabla. W końcu gra, na której kontynuację posiadacze PCtów chyba się nie doczekają. Szczęście to spotka natomiast konsolowców, pod postacią Starcraft: Ghost. Pytanie tylko kiedy?
Starcraft: Ghost tworzony jest (a raczej była - patrz dalsza część) przez studio Nihilistic Software oczywiście pod baczną kontrolą i nadzorem Blizzard Entertainment. Pierwotnie gra miała ukazać się w roku 2003, kolejne doniesienia mówiły o roku obecnym a wszystko wskazuje na to, że i 2004 nie będzie szczęśliwą liczbą dla Starcraft: Ghost. Jak stwierdzili przedstawiciele Blizzarda, gra potrzebuje jeszcze trochę czasu na "udoskonalenie".
Kolejne oświadczenie fimy wskazuje jednak, iż chęć zrobienia gry "doskonałej" nie jest jedynym powodem przełożenia premiery Starcraft: Ghost. Otóż studio Nihilistic Software nie uczestniczy już w tym projekcie. Nie wiadomo kto podejmie się kontynuuacji prac nad grą - najprawdopodobniej będzie to sam Blizzard, który już zapowiedział pewne, nie tylko kosmetyczne, zmiany w koncepcji rozgrywki.