autor: Włodarczak Adam
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl - otwarte beta testy za około dwa miesiące
Choć tegoroczne targi Games Convention w Lipsku są już za nami (zapraszamy do lektury pierwszej relacji z tej imprezy), to tak naprawdę dopiero teraz rozpoczną się liczne doniesienia na temat różnych gier. W dniu dzisiejszym twórcy niemieckojęzycznego serwisu PlanetStalker poinformowali o dacie rozpoczęcia otwartych beta testów S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wystartują one za około dwa miesiące. Skąd ta pewność? Otóż redaktorom wspomnianej strony udało się porozmawiać z jednym z członków GCS Game World, grupy odpowiedzialnej za proces developingu rzeczonej gry.
Choć tegoroczne targi Games Convention w Lipsku są już za nami (zapraszamy do lektury pierwszej relacji z tej imprezy), to tak naprawdę dopiero teraz rozpoczną się liczne doniesienia na temat różnych gier. W dniu dzisiejszym twórcy niemieckojęzycznego serwisu PlanetStalker poinformowali o dacie rozpoczęcia otwartych beta testów S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wystartują one za około dwa miesiące. Skąd ta pewność? Otóż redaktorom wspomnianej strony udało się porozmawiać z jednym z członków GCS Game World , grupy odpowiedzialnej za proces developingu rzeczonej gry.
To jeszcze nie wszystko. Wiemy ponadto, że:
- Tryb kooperacji najprawdopodobniej dołączony zostanie do gry w jednej z łatek.
- Programiści pracują cały czas nad narzędziami , umożliwiającymi fanom modyfikację podstawowej wersji gry.
- Nie jest pewne, czy pojawi się demo . W przypadku, gdy taka decyzja zostanie podjęta, producenci zapowiadają pojawienie się kilku następnych wersji demonstracyjnych.
Omawiana pozycja to trójwymiarowa gra akcji z elementami RPG stworzona przez zespół GCS Game World , znany przede wszystkim z Codename: Outbreak i serii Cossacks . S.T.A.L.K.E.R. to świat gry składający się na obszar Strefy o łącznej powierzchni 20 kilometrów kwadratowych. W pełni trójwymiarowa grafika (silnik graficzny własnej produkcji X-Ray), wielkie tereny zewnętrzne i dokładnie dopracowane wnętrza, dynamiczne zmieniające się warunki i mutacje w Strefie, w sumie około 30 rodzajów broni, a także nieliniowa fabuła z kilkoma zakończeniami i oryginalne stworzenia o różnych zdolnościach – zwiastują co najmniej ponad przeciętny tytuł. Warto dodać w tym miejscu, że gra ta wymieniana jest jako główny konkurent dla takich gigantów, jak Doom 3 studia id Software czy też Half-Life 2 panów z Valve Software. Więcej szczegółowych informacji znaleźć można naturalnie w naszej Encyklopedii Gier .