autor: Maciej Myrcha
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl - możliwe kolejne opóźnienia?
Bardzo, ale to bardzo niepokojące wieści dobiegają z obozu tworzącego grę S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Coraz częściej pojawiają się plotki, iż developer po raz kolejny przymierza się do przesunięcia premiery. Wieści takie potwierdzają redaktorzy branżowi, którym dane było przetestować najnowszą wersję gry. I niestety, ich wypowiedzi nie brzmią zbyt optymistycznie.
Bardzo, ale to bardzo niepokojące wieści dobiegają z obozu tworzącego grę S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Coraz częściej pojawiają się plotki, iż developer po raz kolejny przymierza się do przesunięcia premiery. Wieści takie potwierdzają redaktorzy branżowi, którym dane było przetestować najnowszą wersję gry. I niestety, ich wypowiedzi nie brzmią zbyt optymistycznie.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl praktycznie nie posunął się do przodu od ostatniego pokazania go światu - a miało to miejsce ponad 9 miesięcy temu. Główny problem, bardzo prozaiczny, tkwi w świecie gry. Jest on już praktycznie ukończony (30 km kwadratowych) ale oprócz graficznej doskonałości nie udostępnia zbyt wiele grywalności. W kampanii dla jednego gracza brak jest jakichkolwiek przerywników filmowych, fabuły oraz interfejsu. Misje oraz wiele postaci jest niedokończonych lub istnieje dopiero w zarysach a określany jako "prawie ukończony" kod gry jest niestabilny i pełen błędów, nie pozwalających praktycznie na jakąkolwiek grę. Również wiele obiecywanych funkcjonalności, jak m.in. możliwość rozmów z występującymi w grze postaciami, prawie w ogóle nie działa.
Wydawca gry, firma THQ, nie skomentował tych rewelacji ale spójrzmy prawdzie w oczy - jeśli okażą się one prawdą, to wątpliwe jest aby takie niedociągnięcia można było poprawić i dopracować do maja 2005, kiedy to gra ma się teoretycznie ukazać. Sytuacja na Ukrainie (pomarańczowa rewolucja), gdzie tworzona jest S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, również nie napawa optymizmem i może negatywnie odbić się na terminie wydania gry.