autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w styczniu 2012 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w styczniu 2012 roku. CD Action ciągle na szczycie zestawienia.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy tradycyjnie udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych. Potwierdzają one trwającą od dłuższego czasu tendencję spadkową. W styczniu bieżącego roku największe straty zanotowało czasopismo CD Action.
Chociaż na szczycie rankingu od wielu miesięcy figuruje CD Action, to jednocześnie zanotował on największe straty. Magazyn został zakupiony przez 82 251 osób, notując spadek o 11,88% w porównaniu do stycznia 2011 roku. Jest to też jedyny periodyk, który stracił w stosunku do grudnia 2011 roku. Następne miejsca okupowane są kolejno przez: PC Format (64 562 egzemplarze), Komputer Świat (49 744 egz.), PC World (30 464 egz.) oraz Chip (27 987 egz.).
Tytuł | Sprzedaż w styczniu 2012 roku | Sprzedaż w styczniu 2011 roku |
CD Action | 82 251 | 93 337 |
PC Format | 64 562 | 70 672 |
Komputer Świat | 49 744 | 43 345 |
PC World | 30 464 | 33 825 |
Chip | 27 987 | 30 710 |
Z kolei największy wzrost w obu zestawieniach odnotował Komputer Świat, który w porównaniu do stycznia 2011 roku sprzedał się lepiej o 14,76%. Porównując najnowsze wyniki z tymi z grudnia 2011 roku, udało się osiągnąć progres na poziomie 46,74%. Głównym tego powodem jest jednak to, że pismo przekształciło się z dwutygodnika w miesięcznik.
Tytuł | Sprzedaż w styczniu 2012 roku | Sprzedaż w grudniu 2011 roku |
CD Action | 82 251 | 87 141 |
PC Format | 64 562 | 60 129 |
Komputer Świat | 49 744 | 33 899 |
PC World | 30 464 | 29 044 |
Chip | 27 987 | 24 475 |