autor: Luc
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2014 r.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił dane sprzedażowe polskich magazynów branżowych z października minionego roku. Na pozycji lidera wciąż znajduje się CD-Action, o blisko połowę spadły za to wyniki PC World.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował właśnie wyniki sprzedaży dotyczące wydawanych w Polsce magazynów branżowych – w tym także tych komputerowych lub poświęconych grom wideo. Zgodnie z obowiązującym od dawna trendem, na czele listy znajduje się CD-Action – w październiku czasopismo rozeszło się w łącznej ilości 77 472 egzemplarzy przy nakładzie 127 994 sztuk. Pomimo tego, że to wynik znacznie lepszy niż u konkurencji, w porównaniu do roku 2013 można mówić o zauważalnym spadku – w tym przypadku jest to 14,73%.
Drugie miejsce w zestawieniu zajął PC Format, sprzedając razem 55 226 egzemplarzy (46% ogólnego nakładu), co także stanowi regres w stosunku do podsumowania okresu z 2013. Na trzeciej pozycji ulokował się Komputer Świat, jako jedyny notujący wzrost rok do roku – sprzedaż zwiększyła się o 9,41% i wyniosła 47 454 egzemplarzy. Powodów do radości z pewnością nie mają za to redaktorzy PC World, które zaliczyło potężny spadek – miesięcznik tym razem znalazł 40,52% mniej nabywców niż rok wcześniej.
Porównując udostępnione dane z wynikami wrześniowymi, wzrost zaliczyły PC Format (najwięcej – aż 15,31%) i Komputer Świat. Bez większych zmian obyło się w przypadku Chip oraz PC World, zaś krok w tył poczyniło CD-Action, notując regres rzędu 24,51%.
Przy wyliczaniu sprzedaży ogółem, Związek Kontroli Dystrybucji Prasy posłużył się danymi dotyczącymi zarówno tradycyjnych wydań drukowanych, jak i tych rozprowadzanych drogą elektroniczną. Wyniki obejmują egzemplarze nabywane indywidualnie oraz zamawiane w ramach prenumeraty.