Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2011, 13:00

autor: Piotr Doroń

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w marcu bieżącego roku

Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w marcu bieżącego roku drugi miesiąc z rzędu spadki sprzedaży odnotowały wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych. Największy z nich ponownie przypadł w udziale miesięcznikowi Play!.

Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w marcu bieżącego roku drugi miesiąc z rzędu spadki sprzedaży odnotowały wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych. Największy z nich ponownie przypadł w udziale miesięcznikowi Play!.

Względem lutego nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Miejscami na podium wymieniły się bowiem pisma CD Action oraz PC Format. Magazynem z najwyższą sprzedażą w marcu był drugi z wymienionych (81 398 egzemplarzy – mniej o 9,5% niż w marcu ubiegłego roku). Wyprzedzony miesięcznik Wydawnictwa Bauer zakończył badany okres z rezultatem na poziomie 72 631 egzemplarzy (o 6,7% niższym niż rok temu). Z kolei wynikiem na poziomie zaledwie 11 100 egzemplarzy pochwalić mógł się Play!, który odnotował tym samym 27,4% spadek sprzedaży.

Tytuł

Sprzedaż w marcu 2011 roku

Sprzedaż w marcu 2010 roku

PC Format

81 398

89 898

CD Action

72 631

77 864

Komputer Świat

41 147

54 092

PC World

34 866

39 114

Chip

30 621

37 343

Play!

11 100

15 285

W stosunku do lutego 2011 roku w marcu wzrost sprzedaży odnotowały trzy pisma – PC Format (o 8,7%), PC World oraz Play! (poprawa o niespełna 300 egzemplarzy). Natomiast największą stratę odnotował jedyny dwutygodnik w zestawieniu – Komputer Świat (o 9,4%).

Tytuł

Sprzedaż w marcu 2011 roku

Sprzedaż w lutym 2011 roku

PC Format

81 398

74 906

CD Action

72 631

76 561

Komputer Świat

41 147

45 397

PC World

34 866

33 717

Chip

30 621

31 207

Play!

11 100

10 804

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej