autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w marcu 2012 roku
PC Format w marcu 2012 roku był najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w Polsce. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż tego typu czasopism we wspomnianym miesiącu.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych w marcu bieżącego roku. Drugi miesiąc z rzędu na szczycie zestawienia znalazł się PC Format.
Lutowa obniżka ceny czasopisma PC Format z 7,99 złotych do 4,99 złotych spowodowała, że periodyk cały czas wyprzedza konkurencję, choć różnica nie jest już tak znaczna, jak miesiąc temu. Porównując sprzedaż z analogicznym okresem poprzedniego roku, największe straty znowu odnotował miesięcznik Chip. Magazyn został zakupiony przez 22 924 osoby, czyli o 25,14% mniej niż w marcu 2011 roku.
Tytuł | Sprzedaż w marcu 2012 roku | Sprzedaż w marcu 2011 roku |
PC Format | 86 302 | 81 398 |
CD Action | 77 835 | 72 631 |
Komputer Świat | 45 637 | 41 192 |
PC World | 30 148 | 34 866 |
Chip | 22 924 | 30 621 |
W porównaniu do lutego bieżącego roku, w marcu wzrost sprzedaży (3,30%) odnotował jedynie Komputer Świat. Mimo pozycji lidera w rankingu, najwięcej stracił PC Format. W marcu sprzedał się w liczbie 86 302 egzemplarzy, czyli aż o 30,44% mniej niż w lutym. Wygląda więc na to, że wiele osób po obniżce ceny zdecydowało się tylko na jednorazowy zakup lutowego numeru.
Tytuł | Sprzedaż w marcu 2012 roku | Sprzedaż w lutym 2012 roku |
PC Format | 86 302 | 124 066 |
CD Action | 77 835 | 95 386 |
Komputer Świat | 45 637 | 44 181 |
PC World | 30 148 | 30 700 |
Chip | 22 924 | 24 326 |