autor: Michał Kowalski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2012 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w lutym 2012. Na pierwszym miejscu znajduje się PC Format, wyprzedzając drugie w zestawieniu CD Action.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił kolejne zestawienie wyników sprzedaży czasopism branżowych. Pierwsze miejsce na liście najchętniej kupowanych periodyków zajął tym razem PC Format, wyprzedzając znajdujące się na drugiej pozycji CD Action o 28 680 egzemplarzy.
Największe straty w porównaniu z analogiczny okresem poprzedniego roku odnotował miesięcznik Chip. Czasopismo zostało zakupione przez 24 326 osób, czyli o prawie 22% mniej niż przed rokiem. Oprócz tego spadek zanotował także PC World (30 700 egz.; 9% mniej niż rok temu) oraz Komputer Świat (44 181 egz.; 3%). Więcej nabywców znalazło za to lutowe wydanie CD Action – czasopismo sprzedało się w 95 386 egzemplarzach, czyli w liczbie większej o 19% niż przed rokiem
Tytuł | Sprzedaż w lutym 2012 | Sprzedaż w lutym 2011 |
PC Format | 124 066 | 74 906 |
CD Action | 95 386 | 76 561 |
Komputer Świat | 44 181 | 45 403 |
PC World | 30 700 | 33 717 |
Chip | 24 326 | 31 207 |
Podobnie rzecz wygląda w porównaniu lutowych wyników sprzedaży z wykazem ze stycznia. Największy wzrost sprzedaży przypadł w udziale czasopismu PC Format. Sprzedaż tego periodyku wzrosła o 92% w stosunku do wyniku z poprzedniego miesiąca. Wzrost odnotowało także CD Action (o 13 135 więcej kupionych egzemplarzy, czyli ok. 15%). Z kolei największą stratę poniósł Komputer Świat: sprzedaż spadła o 5 563 kopii, czyli o około 11%.
Tytuł | Sprzedaż w lutym 2012 | Sprzedaż w styczniu 2012 |
PC Format | 124 066 | 64 562 |
CD Action | 95 386 | 82 251 |
Komputer Świat | 44 181 | 49 744 |
PC World | 30 700 | 30 464 |
Chip | 24 326 | 24 475 |