autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku. CD Action umocnił się na prowadzeniu, wyprzedzając PC Format i Komputer Świat.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy po raz kolejny udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych. Najnowsze statystyki dotyczą listopada 2012 roku.
Na szczycie rankingu umocnił się CD Action, sprzedając się w liczbie 87 732 egzemplarzy, czyli o 17,05% więcej niż w listopadzie 2011 roku. Drugie miejsce zajmuje PC Format z wynikiem 61 009 sztuk (spadek o 3,42% względem listopada 2011 roku). Z kolei zajmujący trzecią lokatę Komputer Świat może pochwalić się największym wzrostem (24,5%) sprzedaży, który przełożył się na rezultat 44 790 egzemplarzy.
Tytuł | Sprzedaż w listopadzie 2012 roku | Sprzedaż w listopadzie 2011 roku |
CD Action | 87 732 | 74 952 |
PC Format | 61 009 | 63 172 |
Komputer Świat | 44 790 | 35 977 |
PC World | 25 888 | 30 690 |
Chip | 19 845 | 27 917 |
Popyt na czterotygodnik CD Action (do niedawna wydawany jako miesięcznik) wzrósł także względem października 2012 roku, gdy zakupiło go 71 238 osób. W tym przypadku mamy więc do czynienia z 23,15% poprawą. Pozostałe magazyny zanotowały spadek. Ostatnie miejsce ciągle okupuje Chip (19 845 egzemplarzy).
Tytuł | Sprzedaż w listopadzie 2012 roku | Sprzedaż w październiku 2012 roku |
CD Action | 87 732 | 71 238 |
PC Format | 61 009 | 68 186 |
Komputer Świat | 44 790 | 46 537 |
PC World | 25 888 | 26 473 |
Chip | 19 845 | 20 037 |