autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2011 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w listopadzie 2011 roku.
Dane udostępnione przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy potwierdzają obserwowaną od jakiegoś czasu tendencję spadkową wyników sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych. W listopadzie 2011 roku największe straty zanotowało czasopismo PC Format.
Na szczycie rankingu nieustannie figuruje miesięcznik CD Action. Magazyn został zakupiony przez 74 952 osoby, notując spadek o 7,72% w porównaniu do listopada 2010 roku. Następne miejsca okupowane są kolejno przez: PC Format (63 172 egzemplarze), Komputer Świat (36 690 egz.), PC World (30 690 egz.) oraz Chip (27 917 egz.).
Tytuł | Sprzedaż w listopadzie 2011 roku | Sprzedaż w listopadzie 2010 roku |
CD Action | 74 952 | 81 222 |
PC Format | 63 172 | 80 862 |
Komputer Świat | 36 019 | 44 267 |
PC World | 30 690 | 33 642 |
Chip | 27 917 | 32 543 |
Z kolei jeśli porównamy sprzedaż z sytuacją mającą miejsce w październiku 2011 roku, najwięcej zyskał PC Format (17,74%). Na przeciwległym biegunie znajduje się Komputer Świat ze stratą 9,69%.
Tytuł | Sprzedaż w listopadzie 2011 roku | Sprzedaż w październiku 2011 roku |
CD Action | 74 952 | 75 059 |
PC Format | 63 172 | 53 656 |
Komputer Świat | 36 019 | 39 884 |
PC World | 30 690 | 28 423 |
Chip | 27 917 | 25 689 |
* Komputer Świat to jedyny dwutygodnik ujęty w zestawieniu ZKDP.