autor: Michał Kowalski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w kwietniu 2012 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w kwietniu 2012. Pierwsze miejsce zajmuje CD-Action, wyprzedzając magazyn PC Format.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił kolejne zestawienie wyników sprzedaży czasopism branżowych. Po dwumiesięcznej przerwie na szczyt listy najchętniej kupowanych czasopism o branży komputerowej i grach powróciło CD-Action, wyprzedzając znajdujący się na drugiej pozycji PC Format o 30 004 egzemplarze.
Po raz kolejny największe straty w porównaniu z analogiczny okresem poprzedniego roku odnotował miesięcznik Chip. Czasopismo zostało zakupione przez 21 669 osób, czyli o 5981 mniej (ok. 21%) niż przed rokiem. Spadek sprzedaży zanotował także PC World (28 597 egz.; o 2 986 mniej niż rok temu). 3 000 więcej nabywców znalazło CD-Action, w porównaniu z kwietniem 2011 roku poprawiły się również wyniki magazynu PC Format (o 4 305 sztuk). Największy wzrost sprzedaży (o 6004 egzemplarze) zanotował Komputer Świat.
Tytuł | Sprzedaż w kwietniu 2012 | Sprzedaż w kwietniu 2011 |
CD-Action | 94 205 | 91 205 |
PC Format | 64 201 | 59 896 |
Komputer Świat | 45 916 | 39 912 |
PC World | 28 597 | 31 598 |
Chip | 21 669 | 27 650 |
W porównaniu z marcem tego roku najbardziej stratny był PC Format: sprzedało się o 22 101 (ok. 25%) mniej egzemplarzy tego magazynu. Spadek odnotowały też Chip i PC World. Z kolei aż o 16 370 sztuk (ok. 21%) wzrósł wynik periodyku CD-Action. Tak duża sprzedaż tego magazynu w kwietniu prawdopodobnie związana jest z wydaniem urodzinowego numeru, zawierającego atrakcyjne pełne wersje gier.
Tytuł | Sprzedaż w kwietniu 2012 | Sprzedaż w marcu 2012 |
CD-Action | 94 205 | 77 835 |
PC Format | 64 201 | 86 302 |
Komputer Świat | 45 916 | 45 637 |
PC World | 28 597 | 30 148 |
Chip | 21 669 | 22 924 |