Spooky Pop – logiczna gra akcji od twórców Clash of Clans
W niedalekiej przyszłości na urządzeniach mobilnych zadebiutuje Spooky Pop, nowa gra studia Supercell, czyli twórców kasowych strategii Clash of Clans, Boom Beach i Hay Day. Produkcja jest logiczną grą akcji, opowiadającą o starciach łowców duchów ze zjawami z innego wymiaru. Tytuł zadebiutował niedawno w kanadyjskim App Store.
Studio Supercell pokazało, że wcale nie trzeba stworzyć ogromnej liczby gier, aby odnieść sukces na rynku mobilnym. Na dotychczasowy dorobek fińskiego producenta składają się zaledwie trzy produkcje – Clash of Clans, Hay Day oraz Boom Beach, wszystkie oferowane w modelu darmowym z mikropłatnościami. Łącznie pobrano je kilkaset milionów razy, a generowane przez nie przychody liczone są w setkach milionów dolarów. Niebawem dołączy do nich, a właściwie po części już dołączył, kolejny potencjalny hit: logiczna gra akcji z elementami match-3, zatytułowana Spooky Pop. Obecnie tytuł mogą przetestować wyłącznie Kanadyjczycy, w ramach tzw. soft-launchu.
W Spooky Pop pomagamy niejakiemu Professorowi w okiełznaniu bałaganu, do jakiego sam doprowadził. Mianowicie otworzył on portal do innego wymiaru i sprowadził na Ziemię całą armię zjaw. Teraz nie pozostaje mu nic innego, jak odeprzeć inwazję, a pomaga mu w tym grupa wolontariuszy. Gracz pomaga samozwańczym łowcom duchów na przestrzeni ponad 100 etapów o systematycznie rosnącym poziomie trudności.
Rozgrywka sprowadza się do łączenia obiektów w grupy liczące trzy i więcej elementów. Gracz ładuje w ten sposób plazmowe działa należące do odpowiadających im kolorystycznie pogromcom duchów, a bohaterowie ostrzeliwują kolejne fale duchów. Zabawa toczy się z podziałem na tury, aczkolwiek w ramach jednej akcji użytkownik może zaliczyć nawet kilka połączeń – wszystko zależy od tego, jak szybko będzie w stanie tego dokonać. Po każdym podjętym działaniu duchy przybliżają się o jeden krok w kierunku łowców i jeśli dostatecznie się nie postaramy, walka zakończy się niepowodzeniem.
W trakcie zabawy gracz może dodatkowo korzystać z power-upów, takich jak uleczenie wybranego łowcy, zmiana ustawienia drużyny czy nieznaczne odepchnięcie przeciwników. Na polach bitew nie brakuje też murków utrudniających dorwanie przeciwników oraz wyjątkowo pomocnych, wybuchających beczek. Oczywiście w grze znalazły się rankingi najlepszych graczy. Nie sposób też nie zauważyć, że choć Spooky Pop reprezentuje bardzo eksploatowany gatunek, opis gry brzmi całkiem świeżo i interesująco. Pozostaje mieć nadzieję, że właściwa rozgrywka prezentuje się równie ciekawie.
Spooky Pop jest oferowane w modelu free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami. Na tę chwilę nie wiemy, kiedy produkcja zostanie udostępniona w pozostałych rejonach świata i na jakich platformach ostatecznie zadebiutuje (raczej na pewno iOS oraz Android). Soft-launch to swoiste beta-testy, za pośrednictwem których twórcy testują swoje gry na stosunkowo niewielkiej grupie odbiorców. Zazwyczaj dotyczą one tytułów free-to-play i pozwalają sprawdzić jak w praniu wypadają takie elementy jak podstawowe założenia mechaniki rozgrywki i system mikropłatności, a konkretnie jego balans (czy przypadkiem ceny i założenia nie zabijają zupełnie przyjemności z zabawy osobom pragnącym grać za darmo).