autor: Kamil Zwijacz
Spider-Man - informacje o świecie gry, gadżetach i misjach pobocznych
W sieci pojawiły się nowe informacje na temat gry Spider-Man. Poznaliśmy kilka szczegółów związanych ze światem produkcji, misjami pobocznymi i gadżetami.
W serwisie Game Informer pojawił się artykuł dotyczący gadżetów, strojów oraz misji pobocznych, jakie znajdziemy w zaplanowanej na 7 września grze Spider-Man na konsolę PlayStation 4. Ponadto na youtube’owym kanale MassiveG opublikowano widoczny poniżej materiał wideo opisujący te i inne rzeczy, a przy okazji prezentujący fragmenty rozgrywki.
Świat gry
- przygodowa gra akcji na konsolę PlayStation 4;
- tworzona przez studio Insomniac Games;
- ukaże się 7 września.
Zacznijmy od najważniejszego elementu – świata gry. Spider-Man, jak zapewne już wiecie, będzie sandboksem. Akcja rozgrywać ma się oczywiście na terenie Nowego Jorku, w którym weźmiemy udział w unikalnej przygodzie, nieopartej na filmach czy komiksach, choć bazującej na tych samych fundamentach. Lokacja zaoferuje rozgrywkę zarówno w dzień, jak i w nocy, ale zabraknie cyklu dobowego. Pora działania związana będzie z poszczególnymi misjami fabularnymi – jedne wykonamy po zapadnięciu zmroku, a inne w samo południe. Inną ciekawostką jest fakt, że miasto ma być około sześć razy większe od tego, które przemierzaliśmy w grze Sunset Overdrive, czyli jednej z poprzednich produkcji studia Insomniac Games. Tę ogromną przestrzeń przemierzać będziemy, bujając się na linach (co ważne, przyklejać będziemy je do budynków, a nie do jakiś niewidzialnych konstrukcji zawieszonych w powietrzu), ale twórcy udostępnią też opcję szybkiej podróży… metrem.
Misje poboczne
Jak to w sandboksach bywa, świat zostanie wypełniony rozmaitymi zadaniami pobocznymi. Często tego typu misje są robione na jedno kopyto i opierają się na niepisanej zasadzie „dojdź do wyznaczonego punktu i zlikwiduj przeciwników”. Wydaje się, że w nadchodzącej produkcji będą one nieco bardziej urozmaicone.
Spider-Man, jak na superbohatera przystało, walczy z bandziorami. Część zadań pobocznych ma się skupiać właśnie na tym. Na szczęście nie będą się one opierać tylko na laniu oprychów. W jednej z misji będziemy musieli np. udaremnić napad na sklep, przy czym może on szybko zamienić się w pościg, jeżeli wymknie nam się któryś złodziej. W kolejnym przypadku weźmiemy udział w strzelaninie pomiędzy gangsterami a policjantami. Innym razem Black Cat zleci nam odszukanie ukrytego kota, a kiedy indziej zostaniemy zmuszeni przez Taskmastera do znalezienia i zdetonowania bomby poprzez wyrzucenie jej w powietrze i strzelanie do niej kulkami z pajęczyny. Ponadto redaktor Game Informera wspomniał o zadaniu zleconym przez Harry’ego Osborna związanym ze stacją badawczą. Misja sprowadzała się do omijania chmur trującego gazu. Następną atrakcją mają być bazy Kingpina, które trzeba likwidować, walcząc ze stacjonującymi w nich bandziorami. Poza tym będą też znajdźki w postaci plecaków Petera i inne nieujawnione jeszcze atrakcje.
Gadżety
W artykule wyjaśniono, że znane z projektowania ciekawych broni i gadżetów studio Insomniac po raz kolejny pokaże swój kunszt w Spider-Manie. Podobnie jak w wielu innych grach, bohater będzie mógł wybierać rozmaite „zabawki” z rozwijanego koła. Nie znamy wszystkich broni, ale ujawniono trzy z nich. Pierwszym jest Tripwire, czyli specjalna linka-pułapka umieszczana na ścianach lub rzucana na przeciwników, która przyciąga wrogów do siebie zderzając ich ze sobą. Web Bomb to, jak mówi sama nazwa, bomba wykonana z sieci Człowieka-Pająka. Będzie ją można rzucić w pobliże wrogów. Po detonacji zostaną oni oblepieni pajęczyną, dając nam okazję do przeprowadzenia dalszego ataku. Po ulepszeniu gadżetu bandyci będą dłużej obezwładnieni. Ostatnim gadżetem jest Spider-Drone, czyli latający dron dodawany do pre-orderów. Posłuży on do odwracania uwagi albo prowadzenia ostrzału pajęczyną.
Kostiumy
Przy okazji zapowiedzi edycji specjalnych gry dowiedzieliśmy się o dodatkowych kostiumach dla Spider-Mana. Jednym z nich będzie Spider-Punk, dający możliwość wyprowadzenia specjalnego ataku gitarą. Oprócz niego pojawi się też widoczny poniżej strój Noir, ale nie wiadomo jeszcze, jaką zdolność zaoferuje to wdzianko. Poza tym przygodę rozpoczniemy w klasycznym kostiumie, który później zamienimy na bardziej zaawansowany, znany z materiałów wideo promujących grę. Wszystkie ubrania dodawane do pre-orderów będzie można odblokować podczas zabawy. Warto w tym momencie jeszcze wspomnieć, że w grze nie pojawią się mikropłatności.
Spider-Man ukaże się tylko na konsoli PlayStation 4. Według informacji widniejącej w sklepie RTV Euro AGD, gra sprzedawana będzie w naszym kraju w pełnej polskiej wersji językowej.