autor: Michał Jodłowski
Source 2 Engine nastawiony na zawartość tworzoną przez fanów i Virtual Reality
Gabe Newell ujawnił właśnie pierwsze szczegóły na temat Source 2 Engine – silnika nowej generacji Valve Software. Założyciel legendarnego studia mówi o wsparciu zawartości tworzonej przez fanów i technologii Virtual Reality. Możliwe, że silnik będzie kompatybilny z Oculus Rift.
Choć silnik Source 2 zapowiedziany został w 2012 roku, o czym jakiś czas temu pisaliśmy w Serwisie Informacyjnym, prace nad nim trwają co najmniej od roku 2010. I mimo upływu lat, wciąż wiedzieliśmy o nim niemal tyle, co nic. Pierwsze konkrety pojawiły się wczoraj.
Podczas sesji AMA w serwisie Reddit, Gabe Newell, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Valve, nareszcie uchylił rąbka tajemnicy na temat powstającego silnika nowej generacji – Source 2 Engine. Na pierwszy plan wysuwa się skupienie na zawartości tworzonej przez fanów. Trwają też prace nad wsparciem technologii Virtual Reality (ang. rzeczywistość wirtualna).
Gabe zapytany o ulepszenia w Source 2 Engine odpowiedział:
Najistotniejsze ulepszenia dotyczyć będą zwiększenia wydajności w tworzeniu zawartości. Nacisk ten jest powodowany wzrostem znaczenia UGC [ang. User Generated Content – zawartość stworzona przez użytkowników], który obserwujemy.
Padły również pytania o technologię Virtual Reality. Gabe lakonicznie stwierdził:
Alex Vlachos aktualnie nad tym pracuje [nad dobrą kompatybilnością Source 2 z technologią VR].
Choć nie zostało to wprost powiedziane, można ostrożnie przypuszczać, że Source 2 będzie wspierać Oculus Rifta. Z końcem lutego użytkownik forum NeoGAF, znany jako Feep, miał okazję wypróbować wewnętrzny prototyp gogli VR Valve podczas swojej wizyty w biurze firmy w Seattle. W swojej relacji stwierdził, że sprzęt Valve „wyprzedza Oculus Rift Development Kit o lata świetlne”. Gabe, poproszony o podanie szczegółów na temat powodu rzekomej wyższości sprzętu swojej firmy, napisał:
Nie jestem pewien, czy zgodziłbym się z tym [stwierdzeniem]. Współpracujemy z nimi [z Oculus VR] i chcemy, żeby ich sprzęt był świetny.
Warto także przypomnieć o screenshocie, o którym pisaliśmy w styczniu, rzekomo przedstawiającym Left 4 Dead 2 przebudowane na silniku Source 2. Valve, oczywiście, w żaden sposób nie odniosło się do wycieku.
Nie obyło się również bez pytań o Half Life 3. Nie jest niespodzianką, że żadnych informacji na temat istnienia lub nieistnienia tego projektu Gabe Newell nie podał. Wszyscy wszak wiedzą, że wylewność nigdy nie była silną cechą Valve.