Sony pracuje nad kontynuacją oryginalnego EyePet
Francuski serwis Gamekyo informuje, że George Fornay z europejskiego oddziału firmy Sony Computer Entertainment podjął w jednym ze swoich ostatnich wywiadów temat kontynuacji EyePet – symulatora opieki nad wirtualnym zwierzątkiem, wykorzystującego do działania kamerę PlayStation Eye.
Francuski serwis Gamekyo informuje, że George Fornay z europejskiego oddziału firmy Sony Computer Entertainment podjął w jednym ze swoich ostatnich wywiadów temat kontynuacji EyePet – symulatora opieki nad wirtualnym zwierzątkiem, wykorzystującego do działania kamerę PlayStation Eye.
Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że EyePet 2 jest już produkowany, a premiera być może odbędzie się jeszcze w tym roku. Fornay ograniczył się wyłącznie do tych informacji, rezygnując z ujawniania jakichkolwiek szczegółów. Możemy się więc jedynie domyślać, jak będzie wyglądała druga odsłona dzieła.
Standardem jest w tym przypadku zwiększenie liczby mini-gier, a także poprawienie sztucznej inteligencji podopiecznego. Istotne będzie także zwiększenie liczby różnego rodzaju zabawek i dodatków (m.in. strojów). Gra z pewnością po raz kolejny zrobi użytek z kamery PlayStation Eye, za pomocą której wchodziliśmy w rozbudowane interakcje z głównym bohaterem. Chcąc pójść o krok dalej, twórcy powinni również wykorzystać atuty bezprzewodowego kontrolera Sony – czyli PlayStation Motion Controller, znanego ostatnimi czasy także pod nazwą Arc.
Opóźniona na jesień bieżącego roku premiera kontrolera może się więc okazać świetnym terminem do wypromowania obu produktów. Z uwagi na tego samego docelowego klienta (młodszych graczy i całe rodziny) oba produkty mogłyby trafić do sprzedaży m.in. w specjalnych zestawach, nakręcając wzajemnie popyt. Ten kierunek rozwoju jest już jednak daleko idącą spekulacją, wymagającą oficjalnej weryfikacji ze strony Sony Computer Entertainment.
EyePet trafił do sprzedaży na europejskim rynku pod koniec października ubiegłego roku. Oryginalny tytuł spotkał się z całkiem ciepłym przyjęciem ze strony graczy, szczególnie tych najmłodszych – według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com produkcję nabyło w Europie około 500 tysięcy osób. W szczególny sposób w osiągnięciu dobrego wyniku pomogła grze aktywna kampania reklamowa, w ramach której największą rolę odegrały pokazy gry organizowane m.in. w centrach handlowych. Wszystkim zainteresowanym Czytelnikom polecamy zapoznanie się z filmem z cyklu Gramy!, w którym redakcja tvgry.pl rozkłada EyePet na czynniki pierwsze.