Sony nie będzie gorsze niż Microsoft, też chce mieć reklamy w grach (plotka)
Z nieoficjalnych informacji opublikowanych przez Business Insidera wynika, że Sony pracuje nad systemem implementacji reklam w darmowych grach. Jest to rozwiązanie podobne do tego, które rzekomo planuje Microsoft.
Według Business Insidera nie tylko Microsoft szykuje narzędzia, które pomogą twórcom darmowych gier w implementacji w nich reklam. Nad podobnym rozwiązaniem ma pracować również Sony. Premiera tego systemu nastąpi jakoby pod koniec bieżącego roku.
Powyższa wiadomość ma pochodzić od trzech niezależnych źródeł. Wynika z niej, że japoński gigant nawiązał współpracę z firmami specjalizującymi się w implementacji reklam. Powstały w wyniku tej kooperacji system ma być podobny do tego, który opracowuje Microsoft. Oznacza to, że producenci będą mogli umieszczać w grach materiały marketingowe od zewnętrznych firm, by zwiększyć swoje zyski. W zamian za wyświetlone reklamy gracze mieliby otrzymywać różnego rodzaju nagrody. W przypadku Sony nie podjęto jednak jeszcze decyzji, czy będzie pobierana prowizja od tego przychodu.
Celem całego projektu ma być zachęcenie deweloperów do tworzenia produkcji free-to-play. Ma się to ostatecznie przełożyć na zwiększoną liczę gier tego typu na konsolach z rodziny PlayStation.
Należy mieć jednak na uwadze, że prace nad tym systemem nadal są tylko w sferze plotek. O tym, czy faktycznie zobaczymy reklamy w darmowych grach, przekonamy się w późniejszym czasie.