autor: Piotr Siejczuk
Snake Plissken Johna Carpentera w wersji multimedialnej
W dniu wczorajszym firma Namco Hometek Inc. zastrzegła sobie prawo do tworzenia oraz wydawania gier video związanych z postacią Snaka Plisskena - bohatera filmów akcji, który pojawił się w następujących pozycjach: „Escape from New York” i „Escape from LA”. Legendarny reżyser John Carpenter, producent Debra Hill, oraz aktor Kurt Russell będą współpracować z Namco nad stworzeniem multimedialnych wersji przygód Snaka. Pierwsza z serii gier o zmaganiach Plisskena pojawi się najprawdopodobniej na Święta 2005 roku.
W dniu wczorajszym firma Namco Hometek Inc. zastrzegła sobie prawo do tworzenia oraz wydawania gier video związanych z postacią Snaka Plisskena - bohatera filmów akcji, który pojawił się w następujących pozycjach: „Escape from New York” i „Escape from LA”. Legendarny reżyser John Carpenter, producent Debra Hill, oraz aktor Kurt Russell będą współpracować z Namco nad stworzeniem multimedialnych wersji przygód Snaka. Pierwsza z serii gier o zmaganiach Plisskena pojawi się najprawdopodobniej na Święta 2005 roku.
"Praca z osobami odpowiedzialnymi za powstanie filmów ' Escape from New York ' i ' Escape from LA ' oraz developerami z Namco pozwoli Kurtowi, Debrze oraz mi, na dotarcie do nowej generacji fanów Snaka," tak John Carpenter opisuje przyszłość, oraz korzyści związane z tworzeniem przygód Snaka Plisskena w postaci gier video.
Kurt Russel wtóruje: "Przeniesienie Snaka w świat gier video będzie prawdziwym strzałem w dziesiątkę."
Popularność filmów „Escape” rozpoczęła się we wczesnych latach 80-ątych. Już wtedy motyw bohatera tychże tytułów pojawiał się m.in. w komiksach „John Carpenter's Snake Plissken Chronicles”. Ponadto stworzono całą serię figurek ukazujących Snaka, Japończycy pokusili się również o wyprodukowanie Anime na ten temat. Fakty te przemawiają same za siebie. Kwestią czasu było podjęcie decyzji o stworzeniu gier opartych na tych właśnie filmach.
Zupełnie tak jak w pozycjach filmowych, gracz kierujący Snakiem zmierzy się z pełnymi życia i adrenaliny sytuacjami. W świetle tych wydarzeń będziemy musieli podejmować szybkie i stanowcze decyzje. Bogata fabuła, oraz Kurt Russell podkładający osobiście głos dla Snaka Plisskena stanowi prawdziwą "ucztę dla podniebienia" fanów Snaka, oraz społeczności graczy na całym świecie.
Ciekawe, czy pod koniec 2005 roku, tak jak to miało miejsce 20 lat temu Snaka Plissken osiągnie tak duży sukces? Ja osobiście wierze, że tak właśnie będzie.