Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2012, 10:56

autor: Adrian Werner

Slitherine wraz z Buzzem Aldrinem pracuje nad strategią o podboju kosmosu

Firma Slitherine ogłosiła, że pracuje nad strategią w realistyczny sposób podchodzącą do tematyki podboju kosmosu. W procesie deweloperskim pomaga słynny amerykański astronauta Buzz Aldrin.

Ekran startowy z gry Buzz Aldrin's Race Into Space. - Slitherine wraz z Buzzem Aldrinem pracuje nad strategią o podboju kosmosu - wiadomość - 2012-12-14
Ekran startowy z gry Buzz Aldrin's Race Into Space.
Slitherine wraz z Buzzem Aldrinem pracuje nad strategią o podboju kosmosu - ilustracja #2

Buzz Aldrin to amerykański astronauta, który przeszedł do historii jako pilot lądownika Apollo 11 i drugi człowiek, który postawił stopę na powierzchni Księżyca. Warto wspomnieć, że Aldrin udzielił głosu postaci Astronoma w epilogu Mass Effect 3.

Wydana w 1993 roku przez studio Interplay gra Buzz Aldrin's Race Into Space pozostaje jedną z najbardziej nietypowych strategii w historii. Niestety, przez dziewiętnaście lat od premiery ów klasyk nie doczekał się godnego następcy. Ten niefortunny stan rzeczy może jednak ulec zmianie w przyszłym roku. Firma Slitherine ogłosiła bowiem, że trwają pracę nad strategią koncentrującą się na podboju kosmos, która ma stać się duchowym spadkobiercą wspomnianego tytułu.

  1. Slitherine – oficjalna strona firmy

Wydawca podpisał umowę z Buzzem Aldrinem, którego olbrzymia wiedza pomoże zapewnieniu grze odpowiedniego realizmu. Produkcję powierzono studiu deweloperskiemu Polar Motion. Nie znamy jeszcze tytułu projektu, ani żadnych konkretów odnośnie mechanizmów rozgrywki. Wiemy za to, że zmierza on na PC i trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

Buzz Aldrin's Race Into Space było jedynym tytułem opracowanym przez studio Strategic Visions, które zostało zamknięte krótko po wydaniu rozszerzonej wersji projektu na płytce CD w 1994 roku. Rozpoczynając zabawę gracz wybiera czy wcieli się w szefa NASA, czy też pokieruje konkurencyjnym radzieckim programem. Celem rozgrywki jest wygranie wyścigu na Księżyc. Akcja zaczyna się w 1957 roku i trwa do 1977, a każda tura odpowiada szesnastu miesiącom. Zanim osiągniemy ostateczny cel, konieczne jest pokonanie kilku etapów przygotowań, odzwierciedlających historyczne wydarzenia, w tym skuteczne wypuszczenie na orbitę satelity (takiego jak Sputnik 1) oraz okrążenie Księżyca bez lądowania (czego dokonała załoga Apollo 8).

Istotną rolę w zabawie odgrywa system ekonomiczny i gracz musi dbać o odpowiednie zarządzanie budżetem. Dodatkowe środki można uzyskać przez osiąganie historycznych celów przed konkurencją, takich jak np. wysłanie pierwszej kobiety w kosmos. Autorzy uprościli niektóre aspekty symulacyjne, ale cała rozgrywka i tak jest mocno przechylona w stronę realizmu. W osiągnięciu tego pomógł aktywny udział Buzza Aldrina w procesie deweloperskim.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej