Sky Gods - czyżby klon Warhawka na Unreal Engine 3?
Firma BlackFoot Studios przedstawiła pierwsze informacje o swojej najnowszej produkcji – militarnej, taktycznej grze akcji o tytule Sky Gods. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że produkcja powstanie w oparciu o jeden z najpopularniejszych obecnie silników graficznych, czyli Unreal Engine 3 firmy Epic Games.
Firma BlackFoot Studios przedstawiła pierwsze informacje o swojej najnowszej produkcji – militarnej, taktycznej grze akcji o tytule Sky Gods. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że produkcja powstanie w oparciu o jeden z najpopularniejszych obecnie silników graficznych, czyli Unreal Engine 3 firmy Epic Games.
Z informacji przekazanych przez producenta Sky Gods wynika także, że pozycja będzie kładła szczególny nacisk na zmagania w trybie kooperacji. Gracze wezmą udział w operacjach prowadzonych przez Siły Specjalne oraz wcielą się w członków załogi helikopterów bojowych, by z bezpiecznej odległości ochraniać konwoje i ostrzeliwać kryjówki przeciwników. Historia nie będzie zatem zbyt oryginalna, niemniej jednak w tego typu strzelaninach nie pełni ona głównej roli. Liczy się bowiem system rozgrywki oraz jej intuicyjność. Po części ma to zapewnić skorzystanie z możliwości oferowanych przez Unreal Engine 3. Jak już pokazały jednak niektóre przypadki, fakt wykorzystania tego silnika nie jest gwarantem sukcesu. Potrzebne są jeszcze umiejętności i ambicja producentów. Miejmy nadzieję, że ludziom z BlackFoot ich nie zabraknie.
Co ciekawe, Sky Gods ukaże się najpewniej wyłącznie za pośrednictwem serwisów cyfrowej dystrybucji. W przypadku konsol Xbox 360 i PlayStation 3 będą to usługi Xbox Live Arcade oraz PlayStation Store, natomiast gracze pecetowi chcący zaopatrzyć się w dzieło BlackFoot Studios będą zmuszeni skorzystać z usług sklepów internetowych pokroju Direct2Drive lub Steam. Szykuje się nam zatem produkcja pokroju Warhawka, który oferuje podobny styl rozgrywki (kładzie jednak większy nacisk na drużynowe zmagania przez sieć), będąc jednocześnie sprzedawanym głównie poprzez PlayStation Store. Jak pokazały dane sprzedaży sieciowej w ramach choćby Xbox Live Arcade, dobrze wypromowana pozycja rozprowadzana w ten właśnie sposób potrafi przynieść deweloperowi pokaźne zyski. Być może podobnie będzie ze Sky Gods.
Premiera dzieła studia BlackFoot odbędzie się w pierwszym kwartale 2009 roku. Gra ukaże się w wersjach na Xbox 360, PlayStation 3 i PC. Będzie to pierwsza w pełni autorska produkcja tej firmy. Do tej pory podejmowała się ona co najwyżej drobnych zleceń oferowanych przez wielkie koncerny (m.in. UbiSoft, dla którego BlackFoot Studios opracowało lokacje do gry Ghost Recon 2: Summit Strike).