Po 10 latach developer „ugrzecznia” Skullgirls i dostaje po łapach od fanów
Skullgirls 2nd Encore otrzymało aktualizację, która cenzuruje wiele elementów gry. Fani zareagowali bardzo negatywnie na te zmiany.
Karta bijatyki Skullgirls 2nd Encore na Steamie została zalana negatywni recenzjami. Wszystko z powodu wprowadzonych przez deweloperów zmian, które zdaniem fanów cenzurują wiele elementów gry.
- Zmian jest sporo. Autorzy przerobili wiele elementów wizualnych, usuwając np. scenki, w których wyeksponowana jest bielizna bohaterek, czy przerabiając kostiumy mające na ramieniu czerwoną opaskę w stylu wzorowanym na nazistowskich mundurach. Przeróbkom poddano również sporo grafik dostępnych w wirtualnej galerii, jak i trybie fabularnym. Przykładowo, wycięto obraz pokazujący, jak czarnoskóry wojownik Big Band bity przez policję.
- Usunięto również zestaw głosowy „Soviet Announcer”.
- Twórcy posunęli się nawet do zaktualizowania cyfrowego artbooka, wycinając z niego niektóre grafiki.
- Kanał LalitoTV przygotował obszerny materiał wideo, który dokładnie pokazuje wprowadzone zmiany:
- Reakcja graczy była ostra. Nie ma się zresztą czemu dziwić, gdyż autorzy zmieniają produkt będący już w posiadaniu użytkowników. Co więcej, do tej pory Skullgirls słynęło z lekko erotycznych elementów i ostrego humoru, więc próba ugrzecznienia produkcji musiała się nie spodobać wielu osobom.
- Karta Skullgirls 2nd Encore została dosłownie zalana negatywnymi recenzjami. W rezultacie wśród tych wystawionych w ciągu ostatnich 30 dni tylko 25% jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „w większości negatywny” odbiór gry. Licząc wszystkie recenzje od dnia premiery 89% chwali tę produkcję.
- Sytuację pogarsza fakt, że obecny zespół deweloperski nie jest dokładnie tym samym, który stworzył tę grę. Skullgirls opracowało studio Lab Zero. Zespół ten rozpadł się w wyniku konfliktu założyciela Mike’a Zaimonta z resztą deweloperów. Teraz rozwojem marki zajmuje się firma Hidden Variable, która odpowiadała za mobilną konwersję, oraz studio Future Club założone przez część byłych pracowników Lab Zero.
- Obecnie ze Skullgirls nie ma również nic wspólnego dyrektor kreatywny i główny artysta tego projektu, czyli Alex Ahad. Wszystko to sprawia, że część fanów jest zdenerwowana, że nowi deweloperzy zmieniają wizję oryginalnych twórców marki. Warto wspomnieć, że analogiczne modyfikacje wprowadzono również do mobilnego wydania gry.
Przypomnijmy, że Skullgirls zadebiutowało w 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Rok później na PC ukazała się rozszerzona wersja zatytułowana Skullgirls 2nd Encore, która z czasem została przeniesiona również na konsole X360, PS3, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation Vita i Nintendo Switch.