Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2022, 10:12

Trudne gry są w cenie - świetna sprzedaż Sifu

Wysoki poziom trudności Sifu nie zniechęcił graczy do sprawdzenia tej ciekawej gry. Dowodem jest znakomita sprzedaż, którą pochwalił się zespół Sloclap.

Niezależne Sifu odniosło spory sukces. Już przed końcem pierwszego tygodnia po premierze grze studia Sloclap udało się sprzedać w ponad 500 tysiącach egzemplarzy, czym twórcy pochwalili się na Twitterze.

Trudne gry są w cenie - świetna sprzedaż Sifu - ilustracja #1
Źródło: Sloclap na Twitterze.

Pół miliona sprzedanych kopii może nie robić wrażenia w zestawieniu z wynikami nawet względnie niszowych cyklów. O porównaniach z wysokobudżetowymi produkcjami nie ma nawet co mówić.

Niemniej Sifu poradziło sobie wyśmienicie na tle innych niezależnych gier i jak na debiutującą markę. Zwłaszcza że tytuł nie należy do najłatwiejszych – to właśnie wysoki poziom trudności zniechęcił do gry część krytyków. Nie żeby narzekania było zbyt wiele, co widać po średniej ocen na Metacritic z 65 recenzji na poziomie 80/100 (dla wersji na konsolę PlayStation 5).

Przypomnijmy, że twórcy obiecali rozwijać Sifu po premierze, co przełoży się na wydanie dodatkowej zawartości. Niestety, na tryb wieloosobowy nie ma co liczyć.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej