Siege of Centauri nową strategią autorów Ashes of the Singularity
Studio Stardock zapowiedziało grę Siege of Centauri. Będzie to strategia tower defense osadzona w uniwersum Ashes of the Singularity, w której zmierzymy się z dziesiątkami tysięcy obcych.
- Deweloper gry: Stardock
- Wydawca: Stardock
- Gatunek: strategia
- Platforma: PC
- Data premiery: 2019 r.
Znane ze Star Control: Origins i serii Galactic Civilizations studio Stardock zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim strategia Siege of Centauri. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety i jej wczesna wersja zadebiutuje wkrótce w Steam Early Access.
Gra jest dla studia pobocznym, mniejszym projektem, co oddaje cena, która we wczesnym dostępie wyniesie tylko 10 dolarów, czyli ok. 38 złotych. Produkcja osadzona jest w uniwersum Ashes of the Singularity i korzysta z silnika tego projektu. W przeciwieństwie jednak do niego, Siege of Centauri nie będzie klasycznym RTS-em, a strategią tower defense.
W Siege of Centauri obejmiemy dowództwo nad ekspedycją wysłaną w celu zbadania sprawy utraty kontaktu z pierwszą pozaziemską kolonią zlokalizowaną na planecie w układzie Proxima Centauri. Po przybyciu na miejsce okaże się, że przyczyną jest inwazja obcej rasy. Naszym zadaniem będzie uratowanie kolonistów i zatrzymanie ofensywy kosmitów.
Gracz wcieli się w dowódcę statku kosmicznego Carpatia. Jednostka nie jest w stanie działać w atmosferze planety, więc będziemy polegali na zrzucanych z orbity urządzeniach defensywnych. Wrogowie mają atakować chmarami i w trakcie jednej bitwy będziemy musieli wyeliminować kilkadziesiąt tysięcy obcych. Każde zwycięstwo pozwoli nam na zajęcie kolejnej sekcji planety, ale jednocześnie zwiększy agresję nieprzyjaciół w następnym starciu.
Warto wspomnieć, że podczas produkcji Ashes of the Singularity gracze mogli złożyć specjalny, znacznie droższy pre-order, który zapewniał im status Lifetime Founder. Osoby te otrzymają pełną wersję Siege of Centauri bez dodatkowych opłat.
Przyszłość Ashes of the Singularity
Studio Stardock pracuje również nad samym Ashes of the Singularity. W planach jest DLC z nowymi jednostkami i budynkami. Dodatek zostanie zapowiedziany tej wiosny.
Równolegle trwają prace nad aktualizacją 3.0, która wprowadzi dodatkowe opcje oraz ulepszenia technologiczne, wypracowane przy okazji produkcji Siege of Centauri oraz Star Control: Origins. Deweloperzy zajmują się również przeniesieniem Ashes of the Singularity na system Linux.
W dalszych planach jest druga część serii. Na razie nie wiadomo o niej nic poza tym, że oferowane przez nią zmiany mają zadowolić fanów Total Annihilation oraz gry Supreme Commander. Wiele czasu upłynie jednak, nim Ashes of the Singularity 2 trafi na rynek. Obecnie projekt jest w fazie preprodukcji. Autorzy ujawnią swoje plany bardzo wcześnie, aby uzyskać od graczy opinie na ich temat. Na razie studio Stardock nie zdecydowało jednak, czy następnym projektem, którym się zajmie, będzie ten sequel, czy też może Galactic Civilizations IV.