Sid Meier's Ace Patrol - pecetowa wersja lotniczej strategii wylądowała na Steam
Studio Firaxis sprawiło sporą niespodziankę wypuszczając bez zapowiedzi pecetową wersję gry Sid Meier's Ace Patrol. Jest to turowa strategia opowiadająca o powietrznych starciach toczonych w trakcie I wojny światowej.
W maju studio Firaxis wypuściło na urządzenia mobilne z systemem iOS turową strategię lotniczą Sid Meier's Ace Patrol. Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem, więc twórcy postanowili przenieść ją na PC. Edycja komputerowa gry właśnie zadebiutowała na serwisie Steam.
Oryginalna wersja korzystała z modelu Free-2-Play. W przypadku wydania pecetowego autorzy poszli bardziej tradycyjną drogą. Produkcja dostępna jest w cenie 8,99 euro (ok. 38 zł) i posiada odblokowaną całą zawartość, którą w pierwowzorze można było nabyć w ramach mikropłatności. Ponadto znacząco rozszerzono wirtualną encyklopedię opisującą mechanizmy liczbowe decydujące o wyniku starć. Wprowadzono również nowy system zapisu stanu gry.
Sid Meier's Ace Patrol to turowa strategia, która pozwala na objęcie dowództwa nad eskadrami myśliwców biorących udział w podniebnych starciach w czasach I wojny światowej. Gra oferuje cztery kampanie - po jednej dla lotnictwa brytyjskiego, francuskiego, niemieckiego i amerykańskiego. W sumie autorzy przygotowali ponad 180 misji, podczas których możemy wydawać rozkazy 30 typom samolotów.
Czas pomiędzy misjami spędzamy na lotnisku, gdzie zajmujemy się zarządzaniem eskadrą. Podczas tej fazy możemy modyfikować i ulepszać samoloty oraz awansować pilotów na nowe stopnie, które zapewniają dostęp do dodatkowych manewrów. Poza kampaniami Sid Meier's Ace Patrol oferuje również rozgrywki multiplayer w trybie gorącego krzesła.
Wiele gier ma w tytule Sid Meier’s, ale w rzeczywistości legendarny twórca jedynie nadzoruje produkcję większości z nich. Przykładowo, w Sid Meier's Alpha Centauri głównym projektantem był Brian Reynolds, a w przypadku Sid Meier's Civilization IV rolę tę pełnił Soren Johnson. Natomiast na czele zespołu odpowiedzialnego za Sid Meier's Civilization V stał Jon Shafer.
Inaczej przedstawia się sytuacja z Ace Patrol. Sid Meier prawie samodzielnie opracował całą grę, wliczając w to mechanizmy rozgrywki oraz sztuczną inteligencję. Podczas produkcji pomagało mu dwóch pracowników Firaxis, którzy odpowiedzialni byli za oprawę graficzną oraz integrację z funkcjami systemu iOS.