autor: Szymon Liebert
Shogun 2: Total War oficjalnie zapowiedziany
Po ostatnich plotkach i „tajemniczych” zwiastunach nie było chyba wątpliwości, że studio Creative Assembly tworzy grę Shogun 2: Total War, więc dzisiejsze potwierdzenie jest tylko formalnością. W sieci pojawił się pierwszy zwiastun produkcji (w którym nie pokazano bezpośrednio rozgrywki), a serwis IGN opublikował zapowiedź tytułu, zawierającą mnóstwo informacji.
Po ostatnich plotkach i „tajemniczych” zwiastunach nie było chyba wątpliwości, że studio Creative Assembly tworzy grę Shogun 2: Total War, więc dzisiejsze potwierdzenie jest tylko formalnością. W sieci pojawił się pierwszy zwiastun produkcji (w którym nie pokazano bezpośrednio rozgrywki), a serwis IGN opublikował zapowiedź tytułu, zawierającą mnóstwo informacji.
Zwiastun Shogun 2: Total War to krótkie potwierdzenie, że projekt znajduje się w produkcji (VE3D). Znacznie więcej informacji przynosi wspomniany tekst. W drugiej odsłonie gry przeniesiemy się do szesnastowiecznej Japonii, w której toczy się wojna Onin. Gracz wcieli się w jednego z ośmiu lordów – każdy z nich rozpocznie z zupełnie innym zapleczem.
Gra ma być bardziej przystępna i przemyślana, więc zamiast dziesiątek typów jednostek otrzymamy około 30-40 podstawowych oddziałów (przykładowym są włócznicy Ashigaru). Przeznaczenie każdego z nich odczytamy bez trudu, więc będzie można skupić się na taktyce. Urozmaiceniem tego prostszego systemu będzie możliwość ulepszania wojska.
Bitwy w Shogun 2 będą mniejsze od tych znanych z Empire, czy Napoleon, ale w ramach rekompensaty autorzy wzbogacą warstwę fabularną produkcji. Dzięki temu poznamy większość przywódców klanów (Shingun, Motochika) i będziemy musieli angażować się w rodzinne spiski. Większe znaczenie będą mieli generałowie, na rozwój których będziemy wpływać.
Nowością mają być jednostki bohaterów, czyli wybitnych i potężnych wojowników, stworzonych na wzór mitologicznych postaci (przykładem jest wojowniczy mnich Benkei). Ważnym elementem będzie obleganie zamków, które zostaną podzielone na kilka poziomów. Podczas bitew szczególną rolę odegrają: górzysta topografia Japonii i odpowiednie manewrowanie armią.
W drugim Shogunie zobaczymy również bitwy morskie, w których udział wezmą potężne łodzie obsadzone dziesiątkami łuczników. Manewrowanie nimi ma być prostsze, bo nie będziemy musieli brać pod uwagę wiatru. Autorzy podobno programują sztuczną inteligencję zgodnie ze Sztuką wojenną Sun Zi, więc przeciwnicy będą doskonale znali się na rzeczy.
Ekipa ze studia Creative Assembly szykuje również lepszą oprawę wizualną i bardziej realistyczne zachowanie jednostek. Każda z nich będzie miała 52 kości (o 25% więcej niż w ostatniej odsłonie serii), co oczywiście pozwoliło stworzyć doskonale wyglądające animację. W sesjach nagraniowych wzięli udział prawdziwi wojownicy bushido z British Kendo Association.
Zapowiada się kolejna świetna produkcja, która po wtórnym Napoleon: Total War pokaże kolejny wymiar serii. Więcej informacji na temat gry otrzymamy zapewne na targach E3.
Uaktualnienie: Firma Sega ogłosiła, że Shogun 2: Total War zostanie wydany na pecetach w 2011 roku.