autor: Janusz Guzowski
Shinra Technologies – demo technologiczne platformy do strumieniowania gier
Firma Square Enix zaprezentowała demo technologiczne swojej platformy do strumieniowania gier. Shinra Technologies ma pozwolić na uruchamianie gier w chmurze, co uniezależni rozgrywkę od posiadanej konfiguracji sprzętowej. Beta-testy serwisu mają rozpocząć się latem.
Shinra Technologies to platforma rozwijana przez firmę Square Enix. Idea polega na stworzeniu ogromnego centrum obliczeniowego wyposażonego w gigantyczną ilość współpracujących ze sobą procesorów i kart grafiki. Uzyskana moc pozwoli użytkownikom serwisu na zdalne uruchamianie nawet najbardziej wymagających gier na najwyższych detalach. Obraz będzie przesyłany klientom w formie strumieniowania. Oznacza to uniezależnienie rozgrywki od posiadanej konfiguracji, a kiedyś być możne także od posiadanej platformy. Jedynym wymogiem płynnej zabawy zostanie szybkość łącza internetowego z uwagi na konieczność zapewnienia minimalnych opóźnień. Docelowo Shinra Technologies ma umożliwiać nie tylko granie w najświeższe produkcje AAA, lecz także tworzenie tytułów działających w całości na serwerze-chmurze, a więc nieograniczonych tradycyjnymi limitami sprzętowymi.
- Technologia cloudgamingowa rozwijana przez Square Enix
- Pozwala na strumieniowanie najbardziej wymagających gier niezależnie od posiadanego sprzętu
- Firmy współpracujące: Avalanche, Ubisoft
- Początek beta-testów: lato 2015, Kansas City
Prace nad platformą ogłoszono w ubiegłym roku podczas targów Tokyo Game Show. Siedziba spółki znajduje się w Nowym Jorku a na jej czele stoi Yoichi Wada, były szef Square Enix. Co ciekawe, sama nazwa Shinra Technologies pochodzi z jednej z najważniejszych gier japońskiego dewelopera – Final Fantasy VII – gdzie występowała jako złowroga megakorporacja dążąca do dominacji nad światem. Z kolei głównym bohaterem tytułu był Cloud, którego imię jednoznacznie kojarzy się z cloudingiem.
W ramach imprezy SxSW, odbywającej się w Austin w Stanach Zjednoczonych, zaprezentowano demo technologiczne Shinra Technologies, ukazujące możliwości super-komputerów stojących za serwisem. W blisko dwuminutowym materiale możemy zobaczyć świat o wielkości 32 x 32 km, wypełniony milionem drzew i 16 tysiącami obiektów AI. Oprócz tego sprzęt pozwala na obliczanie dowolnych deformacji terenu, złożonej fizyki i symulowania zachowania płynów. Wydaje się, że oferowane rozwiązania mogą być szczególnie interesujące dla deweloperów gier MMO, zwłaszcza, że w wygenerowanym świecie mogło bawić się jednocześnie 64 graczy.
Beta-testy Shinra Technologies mają rozpocząć się latem tego roku w mieście Kansas. Klientom ma zostać udostępniona gry Deus Ex: Human Revolution, jednak twórcy nawiązali też współpracę z takimi spółkami jak Avalanche (seria Just Cause) czy Ubisoft (Assassin’s Creed, Far Cry, Watch_Dogs). Szefostwo firmy Square Enix jest przekonane, że przyszłość branży gier leży w rozwiązaniach cloudingowych i że w najbliższym czasie normą stanie się strumieniowanie rozgrywki. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie internetowej platformy Shinra Technologies:
Shinra Technologies to następny krok w ewolucji grania. Wykorzystując moc superkomputera w technologii cloudingowej, Shinra dostarcza przełomowego doświadczenia, nieosiągalnego w oparciu o używaną współcześnie technologię. Shinra oznacza nie tylko kolejny etap. Shinra to technologiczny przełom, który będzie napędzał dalszy rozwój przemysłu gier.