autor: Janusz Burda
Shining Lore czyli MMORPG nieco inaczej
Shining Lore to najnowszy projekt zespołu Phantagram. Tym razem ambitni Koreańczycy postanowili sprawdzić swoje umiejętności tworząc grę z gatunku massive multiplayer.
Shining Lore to najnowszy projekt zespołu Phantagram. Tym razem ambitni Koreańczycy postanowili sprawdzić swoje umiejętności tworząc grę z gatunku massive multiplayer.
Shining Lore w dość znaczny sposób odbiega od tworzonych na zachodzie gier MMORPG. Kolorowy, wręcz bajecznie wyglądający świat pełen małych, zabawnych postaci o charakterystycznych fryzurach i dużych oczach walczących z nie mniej zabawnie wyglądającymi „potworami” – długouchymi królikami, misiami panda, latającymi kotami czy olbrzymimi żółwiami – to tylko fragment tego, co ma do zaoferowania Shining Lore. Zero typowych elementów fantasy lub sci-fi, zastąpione one zostały motywami czerpanymi z dalekowschodniej sztuki anime.
Miejsce akcji w Shining Lore ukazane zostanie z perspektywy trzeciej osoby, z kamery zawieszonej nieco ponad głowami postaci. Co prawda grafika nie zaszokuje nas olbrzymią ilością polygonów, jednak wcale nie oznacza to że będzie nieatrakcyjna - wystarczy spojrzeć na umieszczony nieco niżej screen.
Jedną z cech Shining Lore będzie swoboda przy tworzeniu własnej postaci. Gracz nie zostanie zmuszony do wyboru odpowiedniej klasy postaci już na samym początku i później rozwijania z góry narzuconych umiejętności. O tym, jaką rolę wybierze dla siebie będzie mógł zadecydować w trakcie zabawy, decydując się w każdej chwili na położenie większego nacisku na rozwój tej lub innej umiejętności.
Jeżeli w którymś momencie znudzi nam się wykonywanie questów i zdobywanie doświadczenia, zawsze można będzie zrelaksować się grając w jedną z dostępnych mini gierek np. othello czy też animowane szachy. Jeżeli i tego będzie nam mało to kolejne ciekawe rozwiązanie, które zastosowane zostanie w Shining Lore, czyli specjalne pokoje do rozmów, umożliwi nam „rozbudowaną” konwersację z przyjaciółmi. Można będzie zasiąść za specjalnym stołem i korzystając nie tylko ze słów, ale również z szerokiego wachlarza gestów wyrazić swoje uczucia.
Autorzy gry przewidują wydanie jej na trzech platformach sprzętowych – najwcześniej, jesienią tego roku światło dzienne ujrzy wersja PC a nieco później wersje na Sony Playstation 2 oraz Xbox. Początkowo dostępny będzie jeden obszar – Enterole, składający się głównie z pustyń, sawann, kanionów i oaz, z czasem jednak dodane zostaną kolejne cztery, całkowicie odmienne krainy: wody, ziemi, wiatru i światła.