Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 2 marca 2014, 06:05

autor: Adrian Werner

Shin Megami Tensei – kultowe japońskie RPG trafi w tym miesiącu na iOS

Firma Atlus ogłosiła, że na urządzenia mobilme z systemem iOS zostanie wydana anglojęzyczna wersja japońskiego RPG Shin Megami Tensei. Premiera nastąpi przed końcem marca.

Amerykański oddział firmy Atlus sprawił fanom japońskich RPG-ów miłą niespodziankę ogłaszając zamiar wydania w tym miesiącu na urządzenia mobilne z iOS anglojęzycznej wersji Shin Megami Tensei, czyli pierwszej odsłony jednego z najstarszych i najlepszych cykli z tego gatunku.

Gra została skonwertowana na iOS już dwa lata temu, ale wtedy pojawiła się jedynie wersja w języku japońskim. Najnowsze wydanie nie tylko zostanie przetłumaczone, ale również zaoferuje wiele innych ulepszeń, w tym zwłaszcza mocno przerobiony system sterowania.

    - Shin Megami Tensei - oficjalna strona wersji mobilnej

Gra opowie historię licealisty żyjącego z matką w dzielnicy Tokio Znanej jako Kichijoji. Pewnej nocy nawiedza go niepokojący sen, w którym dociera do przerażającego innego wymiaru, pełnego mówiących drzwi, plugawych rytuałów oraz torturowanych przez demony dzieci . Pośród wszystkich tych okropieństw spotyka on jednak również tajemniczą dziewczynę imieniem Yuriko, która twierdzi, że ich przeznaczenia są ze sobą połączone. Po przebudzeniu chłopak odkrywa, że w pobliskim parku w bestialski sposób dokonano morderstwa i policja objęła blokadą całą dzielnicę, mając nadzieję na złapanie sprawcy. Ponadto, ktoś przesłał bohaterowi emaila, z załącznikiem w postaci programu do przywoływania i kontrolowania demonów.

Choć gra należy do gatunku jRPG, to pod względem rozgrywki bardziej przypomina klasyczne pecetowe dungeon crawlery. Akcję będziemy obserwowali z oczu bohatera, a poruszanie odbywać się ma w sposób skokowy. Podczas zabawy będziemy eksplorowali lokacje, realizowali zadania oraz przede wszystkim walczyli z przeciwnikami za pomocą turowego systemu bitewnego. Kluczową rolę odegra system kontrolowania demonów. Gracz będzie mógł zawierać z nimi kontrakty i wykorzystywać w starciach. Istoty te zyskiwać mają doświadczenie i pojawi się także opcja łączenia dwóch potworów w jedną, znacznie potężniejszą jednostkę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej