Shadwen - poznaliśmy datę premiery i wymagania sprzętowe
Studio Frozenbyte poinformowało, że obok zapowiedzianej wcześniej wersji pecetowej skradanki Shadwen powstaje także wydanie na PlayStation 4. Obie edycje mają trafić do sprzedaży w przyszłym miesiącu. Ujawniono również wymagania sprzętowe.
Dowiedzieliśmy się wreszcie, kiedy będziemy mogli zagrać w Shadwen, czyli skradankę autorstwa studia Frozenbyte, znanego z takich serii jak Trine czy Shadowgrounds. Twórcy właśnie poinformowali, że gra trafi do sprzedaży w maju tego roku. Niestety nie podano konkretnej daty. Przy okazji zapowiedziano, że poza ujawnioną wcześniej wersją na pecety, produkcja ukaże się w przyszłym miesiącu również na konsolę PlayStation 4. Ponadto deweloperzy zaktualizowali stronę projektu w serwisie Steam, dodając do niej informacje na temat wymagań sprzętowych.
Minimalne wymagania sprzętowe
- System operacyjny: 32- lub 64-bitowy Windows Vista/ Windows 7 / Windows 8 / Windows 10;
- Procesor: Dual-Core Intel Core i3 / i5/ i7 1.8 GHz / AMD 2.0 GHz;
- Pamięć RAM: 4 GB;
- Karta grafiki: Kompatybilna z DirectX 10 (Nvidia GeForce 260 / Radeon HD Seria 4000 / Intel HD Graphics 4000);
- Miejsce na dysku: 4 GB.
Rekomendowane wymagania sprzętowe
- System operacyjny: 64-bitowy Windows Vista/ Windows 7 / Windows 8 / Windows 10;
- Procesor: Intel Quad-Core 2.0 GHz lub Dual-Core 2.6 GHz;
- Pamięć RAM: 8 GB;
- Karta grafiki: kompatybilna z DirectX 10 (Nvidia GeForce GTX 560 2GB / Radeon HD 6850 2GB)
- Miejsce na dysku: 10 GB.
Przypomnijmy, że Shadwen opowie historię tytułowej zabójczyni, która otrzyma zadanie zgładzenia króla. Podczas realizacji tej misji niespodziewanie zmuszona zostanie do zaopiekowania się sierotą imieniem Lily. Dziewczynka ma towarzyszyć jej od tego momentu aż do końca kampanii, co spowoduje, że gracz będzie musiał dokonywać wyborów pomiędzy brutalnym rozprawianiem się ze strażnikami a unikaniem rozlewu krwi, co pozwoli oszczędzić dziecku nieprzyjemnych widoków.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Shadwen nie ograniczy się do kopiowania klasycznych skradankowych rozwiązań. Będziemy musieli pozostawać w cieniu, unikać wykrycia i cicho zabijać nieprzyjaciół, ale jednocześnie wszystko to zrealizowane zostanie za pośrednictwem systemu wzorowanego na polskiej strzelance Superhot. Oznacza to, że w grze czas ma biec tylko wtedy, gdy nasza postać będzie pozostawała ruchu. Natomiast gdy się zatrzymamy, to cały świat wokół nas zastygnie, umożliwiając tym samym spokojne przeanalizowanie sytuacji i opracowanie skomplikowanych planów taktycznych.
Ponadto Shadwen położy duży nacisk na wykorzystywanie elementów otoczenia, w czym pomoże realistyczny silnik fizyczny. Pozwoli to na tworzenie pułapek oraz pozorowanie nieszczęśliwych wypadków. Przydatna w tym okaże się zwłaszcza linka z hakiem, która posłuży nie tylko do docierania w niedostępne inaczej miejsca, ale umożliwi także manipulowanie przedmiotami na odległość.