autor: Maciej Myrcha
Sequel In the Shadow of the Raven w produkcji
Jeśli zetknęliście się z przygodówką In the Shadow of the Raven, wydaną przez czeską firmę Cinemax, i przypadła Wam ona do gustu, być może zainteresuje Was fakt, iż nasi południowi sąsiedzi postanowili powrócić do wątków w niej zawartych. Developing gry powierzono studiu House of Dragonflies, a datę wydania In the Shadow of the Raven 2 ustalono wstępnie na drugi kwartał przyszłego roku.
Jeśli zetknęliście się z przygodówką In the Shadow of the Raven, wydaną przez czeską firmę Cinemax, i przypadła Wam ona do gustu, być może zainteresuje Was fakt, iż nasi południowi sąsiedzi postanowili powrócić do wątków w niej zawartych. Developing gry powierzono studiu House of Dragonflies, a datę wydania In the Shadow of the Raven 2 ustalono wstępnie na drugi kwartał przyszłego roku.
Pierwsze co rzuca się w oczy po przejrzeniu dostępnych screenów, to przeniesienie akcji w „trzeci wymiar”. Jak twierdzą deweloperzy, zabieg ten miał na celu „wyróżnienie” ich produkcji z tłumu podobnych do siebie, klasycznych przygodówek. Twórcy zapowiadają również, iż gra utrzymana będzie w konwencji noir oraz pojawi się w niej sporo elementów związanych z nurtem cyberpunk (wspomniano o inspiracji książkami Philipa K. Dicka).
Fabuła In the Shadow of the Raven 2 podzielona została pomiędzy dwie płaszczyzny – średniowieczną Europę oraz futurystyczny świat rządzony przez radę galaktyczną, kierującą się zasadami idealizmu platońskiego. Gracz wciela się ponownie w postać niekonwencjonalnego mnicha Severina, który tym razem będzie musiał odkryć tajemnicę Kadmona, poszukującego swoich zaginionych synów. W główny wątek fabuły zostaną wplecione również poboczne „ścieżki”, a dodatkowo postać prowadzoną przez gracza nękać będą problemy natury egzystencjalnej – skąd biorą się jego sny, jakie jest jego pochodzenie, sens życia itp. Dodać należy, iż zaletą gry ma być także nieliniowość wspomnianej fabuły.
Podobnie jak poprzednik tak i opisywana pozycja pełna ma być humoru, zabawnych sytuacji, dialogów czy komicznie, a nawet groteskowo wyglądających postaci. Jak mówią twórcy ich celem jest utworzenie pewnego rodzaju „więzi” pomiędzy graczem a bohaterami In the Shadow of the Raven 2 (w tym również postaciami niezależnymi). Więcej informacji na temat tej produkcji pojawi się już za kilka tygodni, kiedy to swoje podwoje otworzy oficjalna strona gry.