autor: Radosław Grabowski
Sensible Soccer powraca w trzech wymiarach
Od 1992 roku termin "wirtualna gra futbolowa" zaczął silnie kojarzyć się z marką Sensible Soccer, doskonale znaną z wielu platform sprzętowych (np. Commodore Amiga, Atari ST i Super Nintendo Entertainment System). Teraz korporacja Codemasters Software tworzy odświeżoną wersję owej kultowej pozycji z myślą o komputerach osobistych klasy PC oraz konsolach Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox.
Od 1992 roku termin "wirtualna gra futbolowa" zaczął silnie kojarzyć się z marką Sensible Soccer, doskonale znaną z wielu platform sprzętowych (np. Commodore Amiga, Atari ST i Super Nintendo Entertainment System). Teraz korporacja Codemasters Software tworzy odświeżoną wersję owej kultowej pozycji z myślą o komputerach osobistych klasy PC oraz konsolach Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox.
Rzecz jasna zgodnie z panującymi obecnie standardami rozgrywka zostanie umieszczona w trójwymiarowym środowisku, chociaż do dawnych czasów nawiążą postaci piłkarzy, zaprojektowane na kreskówkową modłę przy użyciu technologii cel-shading i posiadające charakterystyczne duże głowy. Ponadto ponownie zastosowany będzie unikalny sposób prezentacji boiskowych wydarzeń, gdyż wirtualna kamera ukaże stadion przesuwając się z dołu do góry i odwrotnie. Niezmieniony ma być również zręcznościowy model zabawy, gwarantujący zawsze efektowne podania, widowiskowe dryblingi i grad pięknych goli.
Developerzy zatroszczą się także o to, abyśmy nie narzekali na wybór w kwestii drużyn. Każdym zespołem pokierujemy w ramach kilku zróżnicowanych trybów rozgrywki (m.in. turniej mistrzowski, zdobywanie pucharu i liga). Zaistnieje również opcja tworzenia własnego klubu i prowadzenia go do kolejnych zwycięstw, celem odblokowywania około setki interesujących bonusów. Całość uzupełni multiplayer, który zadowoli też zwolenników zmagań sieciowych.
Rynkowy debiut nowej wersji Sensible Soccer nastąpi w drugim kwartale przyszłego roku. Poniżej demonstrujemy Szanownym Czytelnikom trzy przykładowe screenshoty.