autor: Maciej Myrcha
Seed - MMORPG w nietypowej konwencji
Z obozu duńskiej firmy developerskiej, Runestone Game Development, doszły nas wieści, które powinny ucieszyć fanów gier z rodzaju MMORPG. Otóż Duńczycy pracują nad projektem zatytułowanym Seed, którego rynkową premierę przewidziano na kwiecień 2006. Spośród innych pozycji tego gatunku Seed wyróżniać się będzie komiksowym stylem grafiki, z charakterystycznymi dymkami dialogowymi włącznie.
Z obozu duńskiej firmy developerskiej, Runestone Game Development, doszły nas wieści, które powinny ucieszyć fanów gier z rodzaju MMORPG. Otóż Duńczycy pracują nad projektem zatytułowanym Seed, którego rynkową premierę przewidziano na kwiecień przyszłego roku. Spośród innych pozycji tego gatunku Seed wyróżniać się będzie komiksowym stylem grafiki, z charakterystycznymi dymkami dialogowymi włącznie.
Wątek fabularny przeniesie nas w odległą przyszłość, do obcego świata, w którym zdesperowani ludzcy osadnicy muszą połączyć siły aby zapewnić przetrwanie swojej koloni oraz całej naszej rasie. Planeta nazwana Da Vinci nie jest już tak przyjazna jak to wydawało się wcześniej - okazało się, iż występuje tu bardzo agresywna i wroga bakteria. Na dodatek kontakt z Ziemią został utracony kila dziesięcioleci temu a proces terraformacji planety z niewiadomych powodów zatrzymał się. Koloniści muszą stawić czoła różnorodnym problemom - przeludnieniu, wewnętrznym konfliktom, anomaliom pogodowym i obcej formie życia - inaczej obiecany raj zmieni się w raj utracony.
Naszą bronią w tej walce będzie bardziej intelekt niż tężyzna fizyczna - wiedza, umiejętność współpracy i siła woli połączone z inteligencją, ambicją i nauką mogą stanowić mieszankę, dzięki której zdołamy uratować kolonię przed zgubą. Gracze wcielając się w kolonistów będą musieli dbać o działanie rozpadających się maszyn, dokonując odkryć zdobywać nową wiedzę czy utrzymywać obieg informacji w sieci - wszystko w zależności od typu prowadzonej postaci.
Seed oferować ma wciągająca rozgrywkę w rozległym, trwałym świecie gry, dowolność dialogów - będziemy mogli spytać bohaterów niezależnych o cokolwiek (ale czy odpowiedzą to inna sprawa), "bogatych wewnętrznie", wspomnianych już bohaterów niezależnych (własna osobowość, motywy postępowania, cele do osiągnięcia), komiksową grafikę 3D zrealizowaną w technologii cell-shaded, reagujący na nasze postępowania, i zmieniający się pod ich wpływem, świat oraz unikalne podejście do zadań - praktycznie każda osoba, lokalizacja czy obiekt mogą stać się początkiem nowej przygody.
Chętnych do bliższego zapoznania się z grą zapraszam do odwiedzin jej oficjalnej strony. Mamy również dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć Seed w akcji - 9 stycznia przyszłego roku startują zapisy do beta testów, które powinny rozpocząć się 1 lutego.