futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 30 kwietnia 2020, 09:45

autor: Bartosz Świątek

Samsung Galaxy S20 Ultra – użytkownicy donoszą o pękaniu szybki aparatu

Część użytkowników smartfonów Samsung Galaxy S20 Ultra skarży się na oficjalnym forum firmy, że w ich telefonach bez większego powodu pękła szybka chroniąca obiektywy aparatu. Narzekają też, że firma bagatelizuje sprawę, a gwarancja nie obejmuje naprawy.

Samsung Galaxy S20 Ultra – użytkownicy donoszą o pękaniu szybki aparatu - ilustracja #1
„Kosmetyczne” uszkodzenie Samsunga Galaxy S20 Ultra.

W SKRÓCIE:

  1. użytkownicy smartfonów Samsung Galaxy S20 Ultra skarżą się, że szybki chroniące obiektywy aparatów czasem bez większego powodu pękają;
  2. firma nie odniosła się do sprawy oficjalnie;
  3. uszkodzenia są uznawane za „kosmetyczne” i nie są pokrywane przez gwarancję.

Niektórzy użytkownicy telefonów Samsung Galaxy S20 Ultra skarżą się, że w ich urządzeniu bez wyraźnego powodu pękła szybka chroniąca obiektywy aparatów. Czasem mowa o niegroźnych zarysowaniach, ale w części przypadków uszkodzenia są bardzo wyraźne. Doniesienia na ten temat pojawiły się na oficjalnym forum firmy.

Zarówno mój (smartfon - przyp. red.), jak i mojej żony, mają rozbite szkło w kamerach. Żadne z nas ich nie upuściło, czy w inny sposób obchodziło się z nimi nieostrożnie. Obydwa są w obudowach ochronnych. Jestem pewien, że w obu przypadkach do uszkodzenia doszło w kieszeni – czytamy.

Co ciekawe, zdaniem użytkowników koncern bagatelizuje sprawę. Do sytuacji nie odniesiono się w żadnym oficjalnym komunikacie, a obecni na forum pracownicy firmy radzą użytkownikom, by skontaktowali się z jednym z jej oddziałów (warto zaznaczyć, że spora część placówek nie działa w związku z pandemią koronawirusa). Co gorsza, Samsung określa uszkodzenie jako „kosmetyczne”, co oznacza, że nie jest obejmowane przez gwarancję.

Przykro nam z powodu pęknięcia na obiektywie kamery. Niestety, gwarancje Samsung Phone nie pokrywają kosmetycznych uszkodzeń. Jeśli są Państwo zapisani do Samsung Premium Care, mogą Państwo skonfigurować naprawę w autoryzowanym centrum naprawczym lub u partnerów Samsung – czytamy w odpowiedzi na forum.

Nie ma pewności, co jest przyczyną powstawania uszkodzeń – może to być defekt części modeli lub efekt nieszczęśliwego zbiegu okoliczności, ale nie da się też wykluczyć jakiejś wady konstrukcyjnej związanej z mocnym wysunięciem wysepki z obiektywami. W tym drugim wypadku skarżących się klientów z pewnością będzie dużo więcej (na razie wątek poświęcony tej sprawie na forum ma jedenaście stron). Niestety, w przypadku pierwszego scenariusza użytkownikom może być trudno udowodnić Samsungowi, że telefony nie zostały przez nich zniszczone przez nieodpowiedzialne użytkowanie.

  1. Samsung – strona oficjalna