futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 września 2021, 16:40

Grafika AMD nie tylko we flagowcach Samsunga - przeciek o serii A

Dzięki porozumieniu firm Samsung i AMD do flagowych smartfonów mają trafić układy graficzne oparte o technologię RDNA 2. Według przecieków, być może znajdziemy je także w tańszych modelach z serii A.

W SKRÓCIE:
  • Układy graficzne AMD oparte o RDNA 2 trafią także do smartfonów, i to być może nie tylko do flagowców.

Układy graficzne oparte na technologii RDNA 2 nie będą dostępne tylko dla komputerów PC oraz konsol PS5 i Xbox Series X/S. Na mocy porozumienia pomiędzy AMD i Samsungiem trafią także do smartfonów. W mobilną wersję RDNA 2 mają być wyposażone przede wszystkim przyszłe flagowce z serii S. Jednak, według pewnych niepotwierdzonych informacji, z dobrodziejstwa tej architektury mogą skorzystać także tańsze modele.

Plotki głoszą, że GPU z mRDNA 2 może zawierać już przyszły Samsung S22. Na forum clien.net jeden z użytkowników napisał, że technologia ta może też trafić do modeli serii A, razem z nowymi chipsetami opartymi o rdzenie Cortex-A78. Mowa tutaj jest o Exynos 2100 i, co ciekawe, źródło wyżej podanych informacji podzieliło się także wynikami z benchmarka GFXBench 5.0. Ten oparty o technologię firmy AMD chipset miałby osiągać w teście Manhattan 3.1 – 127,5 FPS, Aztec – 90,7 FPS, Aztec High 39,65 FPS.

Grafika AMD nie tylko we flagowcach Samsunga - przeciek o serii A - ilustracja #1
Graficzna technologia AMD w smartfonach powinna zapewnić wysoką wydajność. Źródło: Samsung.

Liczby te mają pochodzić z testów w 3 rundzie, więc dowodzić zarazem niskiego wpływu throttlingu. Wiadomo, że do takich informacji należy podchodzić ostrożnie, gdyż są to „przecieki". Nowa rodzina smartfonów Samsung S22 ma zostać zaprezentowana na początku 2022 roku. Wydajne układy grafiki od AMD mogą być jedną z ich mocniejszych stron. Jeśli plotki się potwierdzą i mRDNA 2 trafi także do tańszych modeli – Xiaomi może już zacząć się obawiać.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej