RymdResa - kosmiczny sandbox zmierza na iOS, konsole i pecety
Studio Morgondag kończy prace nad RymdResa, czyli poetyckim kosmicznym sandboksem, który zmierza na pecety, urządzenia mobilne z systemem iOS oraz konsole Xbox One i Wii U.
Niezależne hiszpańskie studio Morgondag ogłosiło, że po ponad dwóch latach produkcja kosmicznego sandboxa RymdResa wreszcie dobiega końca. Gra zadebiutuje na pecetach 20 sierpnia tego roku, a następnie w krótkim czasie zostanie skonwertowana na urządzenia mobilne z systemem iOS oraz konsole Xbox One i Wii U.
Gra obsadzi nas w roli samotnego astronauty eksplorującego zimną i niegościnną pustkę kosmosu, gdzie surowców jest jak na lekarstwo. Naszym głównym zadaniem ma być znalezienie dla siebie nowego domu, a jedynymi wskazówkami jakie otrzymamy na początku będą koordynaty do kilku niezbadanych rejonów. Kampania podzielona zostanie na trzy rozdziały, z których każdy oferować ma inne wyzwania i klimat. Produkcja położy duży nacisk na aspekt fabularny, a podczas przygód regularnie raczeni będziemy tworzoną przez pilota poezją, opisującą jego smutek i samotność.
RymdResa opisywane jest przez autorów jako „poetycka kosmiczna odyseja” i gra skoncentruje się głównie na eksploracji. Zabraknie za to tradycyjnej walki i źródłem zagrożeń będą sił natury, a nie tradycyjni wrogowie. Gracze będą mogli zasiąść w kokpitach ośmiu mocno odmiennych statków i otrzymamy okazję do wprowadzenia daleko idących modyfikacji każdej z tych maszyn. Podczas eksploracji będziemy gromadzili surowce i technologie oraz odkrywali sekrety, które pozwolą nam na opracowywanie coraz lepszych części do naszych jednostek. Rozwijać się będzie także nasz pilot. W trakcie przygód gromadzić ma o punkty doświadczenia, które potem użyjemy do ulepszania jego statystyk. Drzewko umiejętności ma być bardzo rozgałęzione i pozwoli na specjalizację w takich dziedzinach jak eksploracja, technologie, talenty survivalowe czy zdolność odnajdywania i pozyskiwania surowców.
Świat generowany ma być proceduralnie, więc za każdym razem czekają na nas nowe przygody. W sumie podczas zabawy będziemy mogli odkryć trzysta obiektów, takich jak planety, gwiazdy czy porzucone stacje kosmiczne. Gra będzie sandboxem, ale otrzymamy także masę konkretnych misji do wypełnienia. Regularnie mamy być raczeni także fabularnymi wydarzeniami losowymi, często wymagającymi podejmowania trudnych decyzji.
RymdResa wykonane zostanie w nietypowym wariancie stylu retro, przypominającym scenki przerywnikowe z gier wydawanych na 8-bitowe komputery. Ciekawie zapowiada się także ścieżka dźwiękowa, którą skomponowało dwóch muzyków Tom Croke i Pat Jacobs. Każdy statek otrzyma bowiem swój własny unikalny soundtrack.