Ruszyły darmowe weekendy Killing Floor 2 i Evolve w usłudze Steam
W usłudze Steam ruszyły darmowe weekendy dwóch sieciowych strzelanek – Killing Floor 2 studia Tripwire Interactive oraz Evolve autorstwa zespołu Turtle Rock.
Następnych kilkadziesiąt godzin powinno się okazać bardzo udanych dla fanów kooperacyjnych FPS-ów. W usłudze Steam ruszyły bowiem darmowe weekendy dwóch dużych produkcji tego typu w postaci Killing Floor 2 oraz Evolve. W obu przypadkach zabawa dobiegnie końca w niedzielę, około 23:00.
Przypomnijmy, że Evolve to starsza z tych dwóch produkcji. Gra zadebiutowała na rynku w lutym tego roku, w wersjach na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Za projektem stoi studio Turtle Rock, czyli twórcy pierwszej części Left 4 Dead, będącej jedną z najważniejszych kooperacyjnych strzelanek ostatnich lat. W swoim najnowszym dziele autorzy porzucili klimaty współczesnego zombiakowego horroru i postawili na realia science-fiction. Projekt oferuje tzw. asymetryczny tryb multiplayer. Czterech graczy wciela się w myśliwych, a piąty użytkownik kontroluje jednego potężnego potwora. Strona ludzka wygrywa, jeśli zabije bestię, a ta zatriumfuje, gdy pozbawi życia ostatniego z łowców lub zniszczy określoną strukturę na mapie.
Evolve spotkało się z dosyć ciepłym przyjęciem. Chwalono klimat, zbalansowanie rozgrywki oraz ciekawą mechanikę walki. Autorom oberwało się głównie za skromną zawartość, a graczy dodatkowo zdenerwowały wypuszczane w trybie ekspresowym DLC, zwłaszcza gdy okazało się, że tzw. season pass obejmuje tylko pierwszy sezon dodatków i w momencie wystartowania drugiego fani musieli ponownie sięgnąć do portfeli.
- Recenzja gry Evolve - w co wyewoluował pomysł twórców serii Left 4 Dead?
- Evolve – oficjalna strona gry
Z kolei Killing Floor 2 już obecnie cieszy się wyśmienitą opinią, co jest sporym osiągnięciem, biorąc pod uwagę fakt, że na razie w sprzedaży dostępna jest tylko wczesna wersja gry, dystrybuowana w ramach Steam Early Access.
W Killing Floor 2 gracze zmuszeni zostają do walki z hordami sterowanych przez sztuczną inteligencję mutantów, a rozgrywka kładzie nacisk przede wszystkim na ścisłą współpracę z kolegami z drużyny. Gra wykorzystuje silnik Unreal Engine 3 i jest najbardziej ambitnym projektem, jakiego do tej pory podjęło się studio Tripwire Interactive. Największą nowością jest niezwykle brutalny system obrażeń, oferujący niespotykaną nigdzie indziej swobodę w masakrowaniu ciał przeciwników.