Przekopiuję z innego forum, co o tym myślę ;-)
"Sam mam wersję PC (btw. świetna optymalizacja - chyba pierwszy Wiedźmin zooptymalizowany na piecu na premierę tip-top), ale ten wynik to taki sobie:(. Raz - gra jest na piecu dużo bardziej doszlifowana technicznie: szybsze (wręcz błyskawiczne loadingi), bardziej stabilny framerate (a jak ktoś ma topowego PC, to także sporo wyższy)bez spadków, mniej widoczny (choć niestety wciąż obecny) pop-up... Dwa - i to jest ważniejsze: to pecetowa marka, z korzeniami zapuszczonymi głęboko w "komputery osobiste"... Okazuje się, że nawet to nie pomogło. Jeśli jeszcze weźmiemy pod uwagę, że pierwsze miejsce jeśli idzie o sprzedaż należy do PS4, gdzie na żadnym "PlayStation" wcześniej żadnego wiedźmina nie było, to te 30% żadnego "szału nie robi". Jasne - na pocieszenie można rzec, że tym razem PC nie zamyka ogonów i wiele wskazuje na to, że na podium zajmuje drugie miejsce przed Xboxem One... biorąc jednak pod uwagę, że gamingowych PC jest sporo więcej niż Xone (ale także PS4), to nie ma co ukrywać - żaden to wyczyn.
Nie przeceniałbym też tego mitycznego na PC "długiego ogona sprzedażowego". To już od dawna nie zależy od platformy, a od konkretnej gry/marki, a czasem wręcz od jakichś innych, nieraz zabawnych czynników ;). Takie (wciąż świetne, ale mocno już leciwe) RDR znalazło się w tegorocznym raporcie finansowym Take2 i poprawiło swoją sprzedaż o okrągły milion, a zdaje się na PC nie wyszło :) ? Takoż stareńki SKATE 3, gdzie EA musiało robić "dodruk" DVD/BR z tym tytułem, bo PewDiePie nagrał "śmieszny" filmik z "kiksami" silnika fizyki z tegoż tytułu ;). To tylko dwa pierwsze przykłady - nie jedyne :)
Co do sprzedaży cyfrowej - bezspornie CDP najwięcej zarabia ze sprzedaży na GOGu, pod warunkiem, że klucz cyfrowy z W3 jest bezpośrednio na GOGu kupiony. Bo już druga najpopularniejsza na PC wersja steamowa, to na dzień dobry 30% haraczu dla wujka Gabena - dużo więcej niż życzą sobie w opłatach licencyjnych MS i Sony.
Także IMO sprzedaż wersji PC to tak bez szału i ciekaw jestem, czy CDP nie pluje sobie w brodę za skasowanie portu pierwszego Wiedźmina na PS3/X360, widząc ile można zarobić na wersjach konsolowych o ile zrobi się dobrą grę :). No nic, grunt, że przy zwieńczeniu trylogii poszli po rozum do głowy (byłoby jeszcze lepiej, gdyby wersje konsolowe były technicznie doszlifowane)."
Ciekawe jeszcze by było, jak w takim razie rozkłada się to 70% pomiędzy Xboxa i PS4.
Tutaj bym uważał ze stwierdzeniem, że Gamingowych PC jest więcej od konsol. W Polsce kto wie, ale na świecie na pewno nie. A już PC-tów mogących udźwignąć Wieśka zwłaszcza. Azja w zasadzie to niemal same konsole, podobnie USA gdzie obok PC masa ludzi ma jabłuszka, na których w wiedźmina nie pograsz. PC do grania są chyba domeną głównie europejską, oraz krajów biedniejszych, nazwijmy to 2 świata (mają internet ale gorszy niż u nas ;P) czyli Ameryka Łacińska, Azja południowo-wschodnia, bogatsze kraje Afrykańskie. Tyle, że w tym wypadku nie są to maszyny pod wieśka a raczej pod starsze produkcje. W rezultacie uważam, że wynik nie jest zły oraz, że z czasem, gdy wymagania tej gry będą spełniać komputery budżetowe się ta proporcja jeszcze poprawi.
Jednak PC nie zanikł, a bije nawet (na bank) XONE, bo oczywiscie większość wersji konsolowych to wersje na ps4
Lepiej jakby dali jasny rozkład na wszystkie platformy. Te 30% PC na pierwszy rzut oka wygląda biednie przy tych 70%, ale tak naprawdę jakby PS4 i X0 podzielić na równo to mają po 35%. Wychodzi na to, że PC praktycznie nie ustępuje konsolom.
Wiedźmin jest typowo pctową serią, pierwsza część wyszła tylko na pc, a druga wszyła na x360 rok po pc, a na ps3 w ogóle nie było, można powiedzieć, że w3 to wejście wiedźmina na rynek gier konsolowych. Myślałem, że pc będzie wyrabiało połowę sprzedaży w3, a tu niespodzianka.
Meh, myślałem że będą konsole rozdzielone. Pewnie na PC i tak sprzedało się lepiej niż na XO.
Pewnie coś takiego:
PS4-50%
PC-30%
XO-20%
Czyli PC ma prawie 1/3, a więc jest dobrze. No i cieszy fakt, że pudełka nieźle się trzymają.
Wiedźmin jest typowo pctową serią, pierwsza część wyszła tylko na pc, a druga wszyła na x360 rok po pc, a na ps3 w ogóle nie było, można powiedzieć, że w3 to wejście wiedźmina na rynek gier konsolowych. Myślałem, że pc będzie wyrabiało połowę sprzedaży w3, a tu niespodzianka.
Jaka znow niespodzianka. Wezcie pod uwage, ze wiedzmin podbija rynek zachodni, a na zachodzie nie gra sie na PeCetach tylko na konsolach.
Czyli na PC znowu kiepsko, zaledwie 1/3 sprzedaży. Nie dziwi parcie wydawców na MMo i MOBy
W3 to jest przykład, że dobra gra się sprzeda i niepotrzebne są żadne zabezpieczenia. Prawie 1/3 rynku to jest bardzo dobry wynik. Również chciałbym zobaczyć podział procentowy między XO i PS4, bo to, że ten drugi zgarnął więcej to oczywiste.
Ja bym powiedział, że to taki sobie wynik biorąc pod uwagę, że to produkcja stricte PC-owa. Gdzie pierwsza i druga cześć (późniejsza konwersja na X360 się mało liczy) wyszła tylko na komputery. A teraz sobie wychodzi Wiedźmin na Playstation i zgarnia pulę. PC-towcy oddali swoją markę konsolom, a patrzcie jak ogólnie jeszcze mało zeszło sztuk konsol PS4 i XO. Za dużo kradniecie. Wyobraża ktoś sobie, że np. Uncharted 4 wychodzi na PC i nagle ma zbliżoną sprzedaż jak na PS4 ? No właśnie. Jedną odsłoną Wiedźmina konsole przejęły z nawiązką to co komputery latami wypracowywały z jedynką i dwójką.
@elathir - Azja same konsole - dobre sobie. Korea to wrecz fort PCtow, tam nawet nikt nie mysli o graniu na konsoli. Chiny, czyli kraj gdzie jest 1,5mld ludzi to tez w wiekszosci PCty, wynikalo to z tego ze do niedawna byl zakaz sprzedazy konsol na tamtym rynku.
Smiem twierdzic ze w azji jest wiecej PCtow niz reszcie swiata. Zwlaszcza ze na PC latwiej o piractwo, a w azji nie ma az tylu bogatych ludzi co w EU/US.
a na zachodzie nie gra sie na PeCetach tylko na konsolach.
No bo te miliony egzemplarzy gier na PC kupują tylko Polacy i Ruskie.
Nie tylko Polacy i Ruskie, ale zdecydowana WIĘKSZOŚĆ graczy w takich dajmy na to USA, to gracze konsolowi.
Przyzwoity wynik PC. Ciekawe jest to że sprzedało się aż tyle pudełek bo to podobno już przestarzała forma dystrybucji. Jak widać jak za rozsądną cenę wyda się dobrą grę bez zabezpieczeń w ciekawym pudełku to ludzie to kupią.
@UbaBuba ale Chiny zaliczam do krajów właśnie 2-świat, czyli są PC-ty ale większość nie dopali wiedźmina. A bogaci to konsole teraz kupują. A co do Korei, to bym polemizował, z jednej strony jest to prawda, że to rynek tradycyjnie PC-towy, z drugiej sprzedaż konsol tam ostatnio dość wzrosła. Do tego stopnia, że gry akcji sprzedają się tam dużo lepiej na konsole, nie odbiega to od rynku zachodnio-europejskiego w statystykach. PC-ty służą tam strategią bardziej.
Za to Japonia - same konsole.
rynek pc ómiera!one!!! pc nie jezd do grania tyko do pracyyyy!!!!oneone!!111 na pc nik nie gra!!!! pc na prawde jósz dawno ómar jako platforma do grania i dlatego nik nie robi gier na pc bo siem nie opłaca!!!!one111!!one
Chiny i Korea stoją pctem, ale nikt tam nie kupuje wysokobudżetowych gier aaa, tam grają w moby i mmo, nikt pewnie nawet nie słyszał o Wieśku. Japonia ma konsole, ale oni mają swoje "dziwne" gierki, raczej zachodnie premiery ich niezbyt interesują.
Co by nie mówić to w3 osiągnął swój sukces, po części, przez wejście na rynek konsolowy, jakby grę znów wydali tylko na pc to na pewno nie byłoby tak wielkiego sukcesu, wystarczy spojrzeć na w1 i w2, gdzie gra była znana i lubiana tylko w Polsce, a zachód olał.
[19] Zalecam błyskawiczną wizytę u dobrego psychiatry i sugestie co do mocniejszych leków, bo obecne jak widać nie wystarczają.
Gratulacje dla CDPR, chociaż wynik blaszanych rydwanów biorąc pod uwagę korzenie serii nieco rozczarowujący.
W dużym uproszczeniu, do końca czerwca 2015 r. 30% sprzedanych sztuk naszego najnowszego tytułu to wersja na PC a 70% to wersje konsolowe.
Co się dziwić :) Konsole górą! Sam grałem w wersji na ps4 i byłem zachwycony :)
Mimo że wersja na konsole była niedorobiona i mało grywalna to i tak zniszczyła sprzedażą tą pecetową.Wiedźmin od zawsze był kojarzony z PC-tami a i tak większość graczy zakupiło tą grę na konsole.Nie macie się wiec z czego cieszyć.
I tak w ogóle nawet jak byłaby tylko jedna konsola, np. tylko PS4 to i tak byłoby 70 do 30.
Temat pokroju "czy wiecie ze ziemia jest okrągła", 2015 rok a nadal ludzie zdziwieni że najwięcej gier w pudełkowych edycjach sprzedaje się na konsolach, co ciekawe W3 od już pierwszych zapowiedziach był cały czas reklamowany na konsolach a zwłaszcza na X0 na którym sprzedaż jest mniejsza niż na PC i o dziwo gol nic na ten tema nie napisał, (co już nikt nie pamięta tej dramy o dodatkową talie kart do wersji kolekcjonerskiej w X0), dziwi mnie troszkę olanie tematu dystrybucji cyfrowej bo tutaj jak już wiele razy pisałem zysk z jednej kopi jest wiele razy wyższy od pudełkowej oraz wrzucenie do jednego worka sprzedażny XO i PS4 (nie wiedziałem ze Sony i MS to już partnerzy biznesowi), no ale wiadomo jak by podli konkretne dane do każdej z platform oddzielnie to temat nie był by tak nakręcony pod wojenki fanbojów, mniejsze zainteresowanie, mniejsza liczba kliknięć......mniej kasy, żenująca praktyka ale cóż poradzić wystarczy poczyta wyżej komentarze, nie zmienia to jednak faktu że należą się wielkie gratulacje dla redów za cała sprzedaż jaką osiągnęli niezależnie od platformy i to ze potrafili "zabłysnąć" na zachodnim rynku, teraz jedynie zostaje czekać na zapowiedzi Cyberpunka
@Irek22
nie rozumiem Twojej wypowiedzi, ja jestem konsolowcem i nie mam bólu dupy.
Żałuje tylko ze specjalnie dla wiedzmina musiałem kupić PS4, szkoda że na x360 nie wyszło.
Jednak z drugiej strony wiem, że lepsze było wydać te 1500zł na ps4 jak 3 tyś na pc.
Ponieważ z mojego punktu widzenia, nastały czasy braku fajnych gier, ale to pewno przez rozdrobnienie rynku, teraz wychodzi pełno małych i średnich gierek, które mnie nie interesują.
ogólnie patrząc to jakby wiedzmin był tylko na pc to by sie sprzedało 2mln wiec dla 4mln więcej warto było popracować nad wersja konsolową
no i również wersje pudełkowe cieszą, chyba jednak nie ma na świecie tylu baranów co myślałem, którzy na drogie i nie dające się odsprzedać wersje cyfrowe się połakomiło.
not2pun [26]
ja jestem konsolowcem i nie mam bólu dupy
To czy jesteś konsolowcem czy konsolowym fanbojem/betonem rozstrzygnij już we własnym sumieniu.
Irek22, beton wyskakujący zza krzaka i wykrzykujący jakieś głupoty niczym opętany tłumaczy różnicę między betonem a użytkownikiem. Patrząc w historię jego konta - ubaw po pachy. Ale kontynuuj, pośmiejemy się, nie zapomnij tylko o wykrzyknikach i oskarżeniach wyciągniętych z dupy, tj. z twojej paranoi.
@Irek22 -> Lepiej siedź cicho i nie pogarszaj atmosfery. Pozdrawiam. :)
Irek22 to troll, nie karmić.
co ciekawe W3 od już pierwszych zapowiedziach był cały czas reklamowany na konsolach
Czy ja wiem. Pamiętam taki paściarski filmik zrobiony przez twórców dla Nvidii. Zachwalali tam różne feature'y i na baczność wygłaszali daremne hasło "I'm a PC gamer!". To są psychole jak Crytek, he, he.
Wiedzmin 3 to najladniejsza gra jaka wyszla na xbox one.Gratulacje Polsko oby tak dalej :-)
1,8 mln sprzedanych egzemplarzy na PC tylko potwierdza, że na PeCetach nikt nie gra.
Beka z konsolowych fanbojów. ;P
Wonder_Boy--> I to był jedyny z wszystkich materiałów wideo jaki był prezentowany z PC reszta była z konsol, zwłaszcza pierwsza prezentacja która odbyła się na targach E3 u panów od MS
PC przegoniło którąś z konsol - nie pamiętam kiedy ostatnio to się zdarzyło.
Każdy kto wspomniał w tym temacie o czymś co nie miało związku ze sprzedażą Wiedźmina a raczej z wojenką platformową jest fanbojem. Nie pozdrawiam was, nerdy.
Wynik jak na pc bardzo, bardzo dobry. Zapewne sprzedalo sie wiecej na pc niz na Xboxie (te pozostale 70% to bym podzielil 45-25 albo 50-20) a to juz ogromny sukces. I w sumie dziwny, bo sprzedaz pecetowa jest zazwyczaj cienka w stosunku do konsolowej. 10-15% to bylby sukces, a tu az 30 i prawie 2 mln sztuk. Wow.
Jak dla mnie to raczej slaby wynik, średni co najwyżej. Gra, która była na PC mocno promowana, z PC-towskim rodowodem, z dobrym podejściem do graczy PCtowych.
Jeśli taki Wiedźmin dostaje 30% to ile dostaje arcadowa strzelanka AAA? 10%? 5%?
No, ciekawe czy jakby przed premierą wyszło, że wersja PS4 dostarcza kinowych 20 klatek w porównaniu do stałych 30 na XO wyniki były by te same. Sądząc po komentarzach na reddicie, forum CDP i neogafie - niekoniecznie byłoby to 50 do 20% jak twierdzą analitycy kryształowej kuli z GOLa.
PS. Post pół-żartem pół serio, po prostu nie rozumiem dlaczego jakimś lewym trendem stało się wyśmiewanie Xboksów. I dlaczego tak wielu stara się coś sugerować ilością sprzedanych sztuk.
@Cziczaki
Nikt nie gra? 65 milionów gra w LOLa, koleje 50 w DOTĘ2 i pewnie kolejne kilkadziesiąt milionów w WOTa i pochodne. Powstaje natomiast pytanie czy MMo i MOBy sa wyznacznikiem rozwoju gier - bo jak krzyczą PCMR ponoć nowe konsole ten rozwój hamują. Jeśli na Steamie zarejestrowanych jest 125 milionów kont, a jedna z najlepszych gier tego roku osiąga sprzedaż 1,8 miliona, ZALEDWIE to to jest marny wynik.
PCtowe granie MMO stoi i na tym się zarabia kase na PC. Żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni. Pokazują to dane sprzedażowe nie tylko W3 ale i project Cars i GTA V i innych tytułów single player. Żaden wydawca nie zainwestuje poważnej kasy tytuł wyznaczający trendy na PC bo to sie nie zwróci,a wydawcy to nie organizacje charytatywne tylko biznesmeni którzy tworzą produkt na sprzedaż. Jesli grupa 35 milionów klientów generuje im 70% zysku to chyba logiczne jest kto będzie priorytetem w przyszłości.
Spodziewałem się, że PS4 będzie miało najsilniejszą sprzedaż, później PC, a na końcu pewnie XONE. Zresztą, mamy teraz koniec września, a te dane pochodzą z końca czerwca, więc w ciągu tych miesięcy szale mogły się zmienić, a liczba sprzedanych egzemplarzy pewnie znacznie wzrosła.
PS4 dostarcza kinowych 20 klatek
"Dostarczało je" przez ok. 5% gry (pierwszy wjazd do Novigradu i chatka wiedźm na bagnach). Jak o czymś nie wiesz to się nie wypowiadaj.
Jakby policzyli piraty to już w ogóle konsole byłyby zdeklasowane, a tak to jest wyrównanie.
[44], [46]
Ale to chwalicie się czy żalicie ? Jak to pierwsze to chyba zostało już tylko wariatkowo .
Te dane były do przewidzenia, do tego na pewno PS4 miało o wiele więcej sprzedanych kopii niż XOne. Oczywiście wynik na PC nie jest zły, no ale jednak przewaga konsol w sprzedanych egzemplarzach jest dosyć wyraźna.
Konsolowe trolle nie umieją podzielić 4,2 przez 2. Słodkie.
A czemu mieliby dzielic na rowne 2, skoro na PS4 Wiesiek sprzedal sie w wiekszej ilosci niz na Xboxie? Moze nas oswiec.
Biorąc pod uwagę jeszcze to, że Wiedźmin 3 niskich wymagań sprzętowych nie miał i że wiele osób zarzuca graczom PC, że bardzo mały jest procent osób, których sprzęt potrafi uciągnąć gry na poziomie konsolowym lub wyższym to prawie 1/3 udziału na 3-ch platformach to jest tym bardziej okazały wynik. Jak widać dobra gra sprzedaje się.
podobna wiadomość już była
https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-3-dziki-gon-na-pc-sprzedano-ponad-17-mln-egzemplarzy/komentarze/z416ef2?N=1
ja myślę, ze różnica między ps4, a xone wynika z tego, iż więcej ludzi ma ps4 to też % podział wychodzi tak jak wychodzi.
Co do konsol i pc to pewno odnosicie się do wypowiedzi (nie pamiętam z kiedy) o śmierci rynku gier na pc, ja tam do takich informacji podchodzę chłodno zazwyczaj więcej w tym marketingu jak prawdy.
Dla mnie raczej większym problemem są mikro płatności i inne takie bzdety, które powodują, iż rynek gier robi się mało grywalny, coraz częściej odnoszę wrażenie pay to play, gdzie się kupuje "czas" do grania.
Ja zaczynam się obawiać o rynek gier, coraz mniej tytułów AAA coraz więcej "skubania" graczy, ogólnie nie podoba mi się to.
Dlatego ciesze się z takich tytułów jak Wiedźmin, które starają się iść tą klasyczną drogą.
Dobrze też że pokazali iż da rady wyjść w stronę gracza nie windować cen i zarobić.
nie wiem jakie miało wynik sprzedaży np taki dragon age inquisition, które było dostępne na 5 platformach, ale nie wydaje mi się by były lepsze od Wieśka
Cziczaki - widzę że u Ciebie cieniutko z matematyką, 30 procęt to prawie 1/3, więc gra dokładnie tyle samo co na Xboxach i PlayStation razem wziętych
1Jaro1 - A u Ciebie kiepsko z ortografią
"Cziczaki - widzę że u Ciebie cieniutko z matematyką, 30 procęt to prawie 1/3, więc gra dokładnie tyle samo co na Xboxach i PlayStation razem wziętych"
widzę że u Ciebie cieniutko z matematyką, 30 procęt to prawie 1/3, więc gra dokładnie tyle samo co na Xboxach i PlayStation razem wziętych
---->
Oj, tutaj to cieniutko nie tylko z matematyką, logiką, ale i z językiem polskim.
Widze, ze matematyka dalej nie jest mocna strona uczniow :)