Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 stycznia 2017, 16:04

autor: Adrian Werner

RollerCoaster Tycoon Classic - konwersja dwóch pierwszych odsłon serii trafiła na iOS i Androida

Do sprzedaży w usługach App Store i Google Play trafiła gra RollerCoaster Tycoon Classic, czyli produkcja łącząca w jedną całość dwie pierwsze odsłony klasycznego pecetowego cyklu strategii ekonomicznych.

Firma Atari postanowiła uczynić końcówkę roku udaną dla miłośników strategii ekonomicznych. Wydawca wypuścił bowiem na urządzenia mobilne grę RollerCoaster Tycoon Classic.

Pod tym tytułem kryje się coś więcej niż prosta konwersja. Zamiast tego autorzy wzięli dwie pierwsze odsłony serii, czyli RollerCoaster Tycoon oraz RollerCoaster Tycoon 2 i połączyli je w jedną produkcję, a następnie dokonali delikatnych przeróbek (przede wszystkim interfejsu), tak aby całość pasowała do zabawy na ekranach dotykowych.

W grze wcielamy się w menadżera niewielkiego wesołego miasteczka i naszym celem jest oczywiście przeobrażenie go w wielki lunapark, obsługujący codziennie tysiące gości o różnych preferencjach i potrzebach. Sercem i duszą RollerCoaster Tycoon Classic jest projektowanie oraz budowanie kolejek górskich. Gracze mogą korzystać z przygotowanych wcześniej planów i fragmentów, lub też podejść do sprawy bardziej ambitnie i ręcznie postawić każdy metr tych konstrukcji korzystając z setek dostępnych elementów.

Na kolejkach górskich nie kończy się jednak zakres naszych obowiązków. Musimy również budować inne atrakcje oraz sklepy z napojami, żywnością i pamiątkami, jak również zadbać o zapewnienie sprawnego transportu po parku. Do tego dochodzi także obowiązek dopilnowania wizualnej strony obiektu, co obejmuje sadzenie roślin i stawianie rzeźb oraz innych dekoracji. Aby to wszystko sprawnie działało konieczne jest też pokrycie terenu siatką chodników.

Jak na strategię ekonomiczną przystało, rozgrywką rządzi rozbudowany system symulujący wirtualny biznes, wymuszający na nas odpowiednie zbilansowanie przychodów z inwestycjami, przyciąganie nowych klientów oraz zarządzanie załogą. Ten aspekt cechuje wysoki poziom trudności, co jest miłą odmianą na rynku mobilnym.

RollerCoaster Tycoon Classic ukazało się w wersjach na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Na obu tych platformach gra kosztuje ok. 31 złotych.

RollerCoaster Tycoon Classic w App Store

RollerCoaster Tycoon Classic w Google Play

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej