Robo Recall nowym FPS-em na VR od Epic Games
Studio Epic Games poinformowało, że pracuje nad strzelanką VR Robo Recall. Gra zmierza wyłącznie na Oculus Rift i udostępniona zostanie posiadaczom tych gogli za darmo.
Studio Epic Games wykorzystało imprezę Oculus Connect 3 do zapowiedzi swojego kolejnego projektu. Jest nim strzelanka Robo Recall, która powstaje wyłącznie z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości. Produkcja zmierza tylko na Oculus Rift i zostanie udostępniona właścicielom tego sprzętu za darmo. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku. Na razie nie wiemy, czy gra na zawsze pozostanie exclusivem, czy też w późniejszym terminie udostępnione zostaną wersje na inne platformy VR.
Robo Recall zapowiadane jest jako dynamiczny FPS, nastawiony głównie na radosną rozwałkę i walkę o bicie rekordów punktowych. Na razie niewiele wiadomo na temat fabuły, poza tym, że naszym zadaniem będzie eliminowanie hord zbuntowanych robotów.
Podczas zabawy gracz ma podróżować między różnymi lokacjami w rejonie jednego miasta, a każda z nich pełna będzie mechanicznych przeciwników. Eksploracja zrealizowana zostanie za pomocą systemu pozwalającego na swobodne teleportacje w obrębie widocznego otoczenia.
Zwiastun pokazuje świetnie prezentująca się walkę. Ciała robotów dynamicznie reagują na trafienia i wchodzą w interakcje z otoczeniem, a gracz może robić użytek z wielu efektownych manewrów, takich jak rzucanie przeciwnikami czy wyłapywanie kul z powietrza.
Wraz z postępami w rozgrywce będziemy zdobywali coraz lepszy arsenał oraz części pozwalające na jego modyfikowanie. Co ciekawe, wiele z podzespołów uzyskamy rozrywając roboty na strzępy. Konstruowanie oraz testowanie uzbrojenia odbywać się ma w bazie, gdzie udamy się pomiędzy misjami.
Robo Recall powstaje oczywiście na bazie silnika Unreal Engine 4. Gra ma zrobić pełen użytek z kontrolera Oculus Touch, pozwalając m.in. na niezależne celowanie każdą ręką bohatera. Z notki prasowej nie wynika wprost, że produkcja będzie wymagała posiadania tego urządzenia, ale zwiastun pokazuje, że tak właśnie może być. Trudno bowiem sobie wyobrazić, aby pokazany tam system sterowania dało się w pełni odtworzyć na padzie lub myszce i klawiaturze.
Warto wspomnieć, że gra zbudowana została na bazie doświadczeń wyniesionych z prototypu nazwanego Bullet Train, który zaprezentowano podczas zeszłorocznego Oculus Connect. Autorzy obiecują, że w porównaniu z tym demem Robo Recall zaoferuje wiele ulepszeń (m.in. wspomniany już system teleportacji) oraz znacznie ładniejszą grafikę.