autor: Michał Kułakowski
RISE: Race The Future – nowa futurystyczna gra wyścigowa
Deweloperzy z francuskiego studia VD-dev zapowiedzieli RISE: Race The Future. Produkcja będzie futurystyczną grą wyścigową, której premiera planowana jest na zimę tego roku. Tytuł ukaże się na praktycznie wszystkich współczesnych platformach sprzętowych, w tym urządzeniach mobilnych.
Francuscy deweloperzy ze studia VD-dev zapowiedzieli RISE: Race The Future. Tytuł jest zręcznościową grą wyścigową, w której pokierujemy futurystycznymi samochodami wyposażonymi w unikalny system napędowy, pozwalający poruszać się pojazdom po dowolnej powierzchni, nawet takiej jak woda. Produkcja ukaże się zimą tego roku. Na razie twórcy opublikowali tylko krótki koncepcyjny trailer, który nie zawiera żadnych fragmentów rozgrywki. RISE: Race The Future ma trafić na praktycznie wszystkie liczące się platformy sprzętowe. Grę zobaczymy więc na komputerach PC, konsolach PlayStation 4, Xbox One, Wii U, Nintendo 3DS, a także Nintendo NX oraz urządzeniach mobilnych wyposażonych w system iOS i Android.
Deweloperzy zapewniają, że RISE: Race The Future zaoferuje widowiskowy zręcznościowy model jazdy, którego kluczowym elementem będzie opanowanie driftów. Inspirację dla twórców stanowi między innymi klasyczna seria Sega Rally. Poza trybem arcade produkcja posiadać ma również kampanię fabularną dla pojedynczego gracza, mającą zaskoczyć graczy przedstawioną historią. W trakcie rozgrywki zasiądziemy za kierownicą unikalnych samochodów, zaprojektowanych przez Anthony'ego Jannarelly'ego, profesjonalnego designera, który odpowiadał za wygląd aut Lykan Hypersport oraz Fenyr Supersport, wyprodukowanych przez firmę W Motors.
VD-dev to francuskie studio z ponad dwudziestoletnią historią, które rozpoczynało od produkcji gier na komputery Amiga. Zespół przez lata wyspecjalizował się jednak w tytułach na konsole przenośne stworzone przez firmę Nintendo, takie jak Game Boy, Game Boy Advance, Nintendo DS i Nintendo 3DS. Twórcy zyskali renomę dzięki talentowi technicznemu i autorskiej technologii 3D, dzięki której wykorzystywali maksimum możliwości systemów, z którymi pracowali. Ostatnim projektem VD-dev było wydane w 2015 roku IronFall: Invasion. Gra był trójwymiarowym shooterem przeznaczonym na Nintendo 3DS, który nie zebrał zbyt pochlebnych ocen (średnia ocen w serwisie Metacritic to zaledwie 48 punktów).