Reżyser Forzy Horizon 5 zaczyna ujawniać swój nowy projekt. To „narracyjna gra samochodowa” wydawana przez Amazon
Narracyjna gra samochodowa z otwartym światem – tak opisuje swój debiutancki projekt studio Maverick Games, które założyli weterani Forzy Horizon w 2022 roku. Wyda go firma Amazon Games. Nadal nie znamy jednak jego tytułu.

Prawie półtora roku temu świat obiegła wieść, że ze studiem Playground Games rozstała się grupa pracowników, na czele z Mikiem Brownem – reżyserem kreatywnym Forzy Horizon 5. Założyli własny zespół Maverick Games i rozpoczęli pracę nad nowym projektem, o którym nic nie chcieli powiedzieć – do teraz.
Wprawdzie ich dzieło nadal nie ma tytułu ani terminu premiery, ale przynajmniej dowiedzieliśmy się, czym mniej więcej będzie.
- To „narracyjna gra samochodowa z otwartym światem”.
- Będzie „multiplatformowym” tytułem AAA, tj. najpewniej wyjdzie na PC i konsole obecnej generacji.
- Powstaje we współpracy z firmą Amazon Games jako wydawcą.
Na tym konkrety na razie się kończą. Oprócz tego pozostają nam mgliste i ogólnikowe wypowiedzi Mike’a Browna, takie jak ta:
Wiele świetnych gier samochodowych ma niesamowitą rozgrywkę, niesamowitą zawartość. Ale aby naprawdę przekroczyć ten most, aby stać się grą, którą ludzie naprawdę kochają, musi istnieć ta ludzka więź, w której faktycznie kibicujesz tym postaciom, zakochujesz się w tych postaciach. Myślę, że jest to miejsce, w którym nasza gra będzie w stanie naprawdę odróżnić się od innych tytułów z tego gatunku. W tym gatunku nie ma nic, co uniemożliwiałoby posiadanie niesamowitych postaci i niesamowitych historii – po prostu nie zostało to jeszcze zbadane.
Narracyjne ambicje Browna ma zrealizować scenarzysta Jamie Brittain – jako jego główne osiągnięcie wskazano młodzieżowy serial telewizyjny Kumple (ang. Skins). Poza nim zespół deweloperski liczy obecnie ok. 60 osób, w tym wielu weteranów brytyjskiej sceny gier wyścigowych, którzy zdobyli doświadczenie ze studiami Playground Games i Codemasters.