autor: Paweł Michalak
Reklama gry Vietcong wycofana
Reklama gry Vietcong: Purple Haze na PlayStation 2 zostanie zakazana. Usunięte zostanie z niej hasło promujące: „Napalm jeszcze nigdy nie pachniał tak dobrze”.
Reklama gry Vietcong: Purple Haze na PlayStation 2 zostanie zakazana. Usunięte zostanie z niej hasło promujące: „Napalm jeszcze nigdy nie pachniał tak dobrze”.
Firma Take2, będąca dystrybutorem produktu, postanowiła opatrzyć właśnie takim mottem bilboardy reklamujące jej najnowszy produkt.
Wiele osób poczuło się urażonych i zniesmaczonych takim stwierdzeniem, szczególnie zważając na to, że podczas wojny w Wietnamie od napalmu zginęły ponad 3 miliony osób.
Reklama została zgłoszona organizacji o nazwie Advertising Standards Authority (ASA), zajmującej się, jak sama nazwa mówi, standardami w reklamach. ASA nakazała Take2 wycofanie hasła z bilboardów. Nie pomogły tutaj tłumaczenia dystrybutora, że był to cytat z angielskiej edycji Oficjalnego Magazynu PlayStation 2.
ASA nie przychyliła się natomiast do zarzutów, jakoby gra promowała wojnę i przemoc. W związku z tym plakaty nie zostaną całkowicie wycofane, a jedynie zmienione.
Więcej o samej grze znajdziecie w Encyklopedii Gier.